Sokan érvelnek azzal, hogy az online tanulás során számos akadályba ütközhetünk, melyek csak hátráltatják a tanulást. Szakemberek egyre nagyobb része számol be azonban arról, hogy a technológia hatékony használatával magasabb szintű elkötelezettséget biztosíthatunk a tanulók felé online formában is, sőt vannak olyan módok, melyekkel gyorsabban elérhetőek a tanulók online, mint akár a fizikai környezetben.
De milyen módszerekkel hozhatunk létre eredményes online képzést?
Nézzünk meg néhány tippet, melyek segíthetnek bennünket közelebb vinni a kérdéshez!
Bemutatkozó videó
A modern kori tanulók az érdekes, szórakoztató videók rabjai. Egy 2-5 percig kiterjedt, jól kialakított bemutatkozó videó felkeltheti a tanulók figyelmét, érdeklődését a képzés iránt és motivációt adhat számukra annak elvégzésére. Így ez egy nagyszerű reklám lehet a tanfolyam számára, mely megadja a kellő löketet a tanulóknak a továbbiakhoz.
Online megbeszélések, vitafórumok
A diákok bevonásának egyik kulcs eleme, ha lehetőséget biztosítunk számukra, hogy részt vegyenek „élő” formában megbeszéléseken, vitákon. A tanár által nyújtott egyirányú kommunikáció helyett, nagy hatékonysággal bír, ha a tanulók is be vannak vonva az órákon és teret kapnak arra, hogy megosszák véleményüket, meglátásukat.
Megállapítható, hogyha a tanulók részt vesznek online is a kommunikációban, akkor az valódi közösségi érzetet kelt számukra, mely ösztönzőleg hat a tanulási folyamatokra.
Online formában tartott órák alatt egy jó lehetőség lehet, ha a diákok számára kisebb „szobákat” biztosítunk, ahol megvitathatják a tananyag bizonyos tartalmait, amit aztán az egész csoport között megoszthatnak.
Mindezek meglétével elérhetjük, hogy a tanulók figyelmét végig odavanjuk a tanórára, és ne egy túl könnyen teljesíthető kurzust biztosítsunk számukra.
Teljesítmény nyomonkövetesé
A diákok fejlődésének nyomonkövetése nagyon hasznos folyamat lehet, mely egy jól kialakított online platformon belül könnyedén megtehető.
Számos dolgot megtekinthetünk, melyek statisztikájából sok féle következtetés levonható, ami által később javíthatjuk, fejleszthetjük kurzusunkat.
Videós tananyag esetén például ellenőrizhetjük, hogy mely diákok, milyen arányban nézték teljesen végig az online kurzusvideókat. De kvízek, tesztek esetén is azonnal láthatjuk az eredményeket és azt, hogy ki mennyi idő alatt tudta sikeresre teljesíteni az adott kurzust.
Ilyen és egyéb más szempontokat figyelembe véve megállapíthatjuk az egyes tanulók haladási arányát. Láthatjuk ki az, akinek nagyobb segítségre vagy akár nagyobb kihívásra van szüksége és ilyen módon változásokat hozhatunk létre tananyagunkban.
Új stratégiák kidolgozásával könnyebben elérhető, hogy megtartsuk tanulóinkat és hogy elkerüljük a „kikopás” veszélyét tanfolyamunkról.
Folyamatos visszajelzés és támogatás
A tanár elérhetősége szintén egy kiemelt szempont az oktatás során. Ha oktatóként érdeklődünk tanulóink iránt, akkor a tanulók is érdeklődni fognak a kurzus iránt. Bátrabban mernek kérdéseket is feltenni, ha látják, hogy nyitottak és elérhetőek vagyunk számukra. Az apró visszajelzések, vélemények megosztásával pedig tovább ösztönözhetjük tanulóinkat a kurzus elvégzésében.
Tudjuk, hogy a tanulók megtartása kiemelkedően fontos egy online képzés során, hiszen kedvező képet ad a kurzusról, mellyel új tanulók is bevonhatóak, a megtartott diákokat pedig más, cégünknél lévő tanfolyamok elvégzése felé is ösztönözheti. Éppen ezért fontos a fenti szempontok figyelembevétele, melyek mind azt segítik elő, hogy erősítsék a jó tanulás élményét ezáltal pedig a tanulói elkötelezettséget is.
Forrás: https://elearningindustry.com/how-to-reach-online-learners-smartly