Tippek és tévhitek

Egy e-learning keretrendszer bevezetésének lépései 2. rész

Előző cikkünkben megismerkedtünk azzal, hogy a keretrendszer bevezetés előtt milyen követelményeket kell meghatároznunk. Mai cikkünkben a „Rendszerelemzés” valamint a „Logikai és fizikai tervezés” fázisokat mutatjuk be.

Rendszerelemzés

Rendszerelemzési fázisban a következő kérdésekre keressük a válaszokat:

  • Milyen igények vannak a rendszerrel szemben?
  • A piacon milyen megoldások érhetőek el?
  • A létező megoldások elegendőek-e az igények kielégítésre?
  • Egy új megoldás keresése mennyi plusz kiadással jár?
  • Hogyan lehet megvalósítani?
  • Milyen rendszert használjunk?

Fontos továbbá felmérnünk, hogy melyik rendszer mennyire stabil és megbízható, milyen támogatást kapunk mellé, milyen gyakran készülnek hozzá újabb verziók, és az sem mellékes szempont, hogy mennyire felhasználóbarátok.

Még a tervezés előtt fel kell mérnünk, hogy milyen infrastruktúra szükséges a rendszerhez.

Egy keretrendszer telepítése, működtetése, védelme szakértelmet igényel. Bevezetés előtt mérlegelendő, hogy külső partnerre bízza a szervezet, ezeket a tevékenységeket, vagy egy belső embert jelöl ki a feladatra. Ha már eljutottunk addig, hogy szükséges egy e-learning keretrendszer felállítása, akkor általában hosszú távon tervezünk vele. Érdemes előretekinteni, hogy a jövőben, milyen fejlesztésekre lehet majd szükségünk, nem járunk- e jobban, ha már az elejétől beépítjük ezeket az elemeket.

 

Logikai és fizikai tervezés:

Ezt a részt nem kívánjuk túlmagyarázni.  A logikai rendszertervezés során kell kialakítanunk a részletes tematikát a rendszer feldolgozási folyamatairól és a felhasználói felületéről.

A fizikai tervezésnél ezt használjuk fel, ekkor rendeljük hozzá a megvalósítás részleteit.

Az elemzési fázisban már említett technikai, illetve technológiai háttérnek rendelkezésre kell állnia a rendszer kiszolgálásához.

Hozzászólásaitokat kommentekben várjuk.

A szerzőről

Kiss Péter

Szóljon hozzá