Tippek és tévhitek

Hazai e-learning helyzet

A Világgazdaság tegnap megjelenő cikkében egy e-learninggel kapcsolatos kutatás eredményit ismertetik. Az eredmények között több olyan adatot is találtunk, amely megdöbbentően hatott ránk. Nézzük ezeket.

cikk22

A kutatás célja az e-learning általános elfogadottságára és a tanulók tanulási igényeire kérdez rá. A kutatás eredménye röviden annyi, hogy a magyar tanulni vágyók fenntartásokkal állnak az elektronikus tananyaghoz, drágának is tartják őket, és nem is nagyon találnak maguknak megfelelő tananyagot.

A MOOC-ok széleskörű elterjedése óta tudjuk, hogy felsőfokon, angol nyelven szinte nem létezik olyan téma, tárgy, amellyel kapcsolatba ne készültek volna online kurzusok egy-egy híres felsőoktatási intézmény gondozásában. Mint tudjuk ezek igen nagy része ingyenes, így ez nem jelenthet akadályt a tanulásban.

Az elektronikus tanulás egy fajtájaként említhetjük meg az okos telefonokra készülő applikációkat is, amely megint csak szélesebb témakört ölelnek fel. A kutatás szerint a tanulók pont azt hiányolják, hogy nem tudnak mobileszközökön keresztül tanulni. Jó megoldás lehet erre a panaszra az előbb említett alkalmazások használata, és azt sem feledjük el, hogy a weboldalak nagy része mobileszközökre optimalizált formában is megtekinthető.

Tény, hogy hazai, magyarnyelvű tartalomból igen kevés van, mindenesetre az eredmények reméljük, hogy nem csak minket, hanem minden e-learninggel foglalkozó szakembert és oktatató intézményt innovációra késztetnek.

A szerzőről

Elter Luca

Szóljon hozzá