Események

Game on! Gamification

Az elmúlt héten megjelenő Gamification-ről szóló cikk folytatásaként ismét néhány kérdést válaszolunk meg.

gamification2-games

Mitől lesz jó?

Egy jól kialakított játékos folyamatban az egyén azonnali visszajelzéseket (feedback) kap a teljesítményéről, lehetősége nyílik a közös problémamegoldásra, továbbá fejleszti az együttműködési készségét. Egy gamifikált tananyag elsajátítása során hirtelen szembe találjuk magunkat egy a tananyaghoz szorosan kapcsolódó kerettörténettel, amelyet követve játékos formában sajátíthatunk el, olyan önmagában kevésbé izgalmas tartalmakat, mint például az ISO szabványok rendszere.

Hogyan működik ez gyakorlatban?

Játékos forma alatt gondolhatunk szimulációra, vagy olyan feladatokra, amiért virtuális jutalmakat, jelvényeket kapunk, esetleg egy közös gondolkodást igénylő feladatra. Erős ellenérv lehet, hogy a jelvények, szintek és rangok dinamikus rendszere lényegét tekintve (és az újdonság elmúltával) csupán csak egy újabb, kicsit bonyolultabb jegyrendszerré válik. A tananyagban lévő pontozási, értékelési rendszer korszerűsítésével hazánkban, Damsa Andrei foglalkozik, aki a Pécsi Egyetemen próbálta ki ezt a módszert nagy eredményességgel, melynek célja az volt, hogy növeljék a hallgatók tárgyal kapcsolatos érdeklődését.

Gamification előnyei

A rendszer nagy előnye hogy a diákok folyamatoson figyelemmel követhetik saját teljesítményüket. a tapasztalati pontok gyűjtése folyamatos készülésre sarkallja a diákokat, melynek következtében a tananyagot alaposabban sajátítják el, mintha tudásukról mindössze egy alkalommal, vizsgán kellene számot adniuk.

 

Előnyök mellett a hátrányokról, a módszer megítéléséről a következő részben fogunk írni. Amennyiben a módszer felkeltette érdeklődését, kérjük, keressen meg minket valamelyik elérhetőségünkön, hogy bővebb információt adhassunk.

 

Gamification-ről szóló sorozatunk utolsó részében a módszer hátrányairól és a megítéléséről írunk.

További ötleteket és hozzászólásokat kommentben várunk!

A szerzőről

Göncző Anna

6 hozzászólás

Hozzászólás a(z) A felnőtt tanulók | E-learning mindenkinek bejegyzéshez Mégse