Tippek és tévhitek

Hogyan használjunk Drag and drop-ot?

draganddrop

Az interaktivitás az e-learning tananyag kulcs elemeként jelenik meg. Számos interakciót használhatunk egy e-learning tananyag elkészítése során, ebben a cikkünkben a drag and drop, azaz „fogd és vidd” típusú feladatot mutatjuk be.
Ez a típusú interakció kiválóan alkalmas arra, hogy színesebbé és szórakoztatóbbá tegyük vele a tananyagunkat. Számos előnye mellett talán az a legjobb benne, hogy teret enged a kreativitásunknak és a fantáziánknak. Az elearningindustry.com oldalán hasznos tanácsokra bukkantunk, arra vonatkozóan, hogyan tudjuk a tanulók számára előnyös módon használni ezt az interakciót.

  1. Tegyük a tananyagot élvezhetővé és hatékonnyá

Egy drag and drop típusú feladattal, szórakoztató módon tudjuk lekötni a tanulók figyelmét, anélkül hogy ez elterelné a figyelmüket a tanulás folyamatáról. Ennek a feladattípus egyik hatékony felhasználási módja, ha a tanulónak, például egy diagram részeit kell összeillesztenie a képernyőn. Az ilyen feladatok kiválóan alkalmasak arra, hogy a tanulók szórakoztató módon sajátítsák el egy adott fogalom, folyamat vagy elmélet lépéseit. És mindezt vizuálisan élvezhető módon tegyék meg.

  1. Hozzunk létre valami olyat, ami megtöri a statikus tartalmat

Sokszor találkozunk azzal az esettel, amikor a tanulóknak kötelezően kell elvégeznie valamilyen e-learning képzést, ennek következtében sajnos kevésbé motiváltak. A „fogd és vidd” módszer segítségével élvezhetővé tehetünk egy ilyen jellegű kötelező képzést. Egy példa: Egy cég dolgozóinak, a biztonsági eljárással kapcsolatos tananyagot kell elvégezniük. Az erről szóló oktatóanyagot, színesíthetjük úgy, hogy a veszélyes anyagokat, „fogd és vidd” módszerrel a megfelelő tartályba kell húzniuk. Ez segíthet a szervezetnek betartani a törvényi előírásokat, informatív és szórakoztató módon.

  1. Játékokosan segítsük a megértést

A tananyagban lévő tudásmérő tesztek, gyakran unalmasak és szárazak. Hála drag and drop interakciónak, létre hozhatunk magával ragadó és izgalmas értékelések is, melyek hatékonyan mérik a tanulói tudást. Hozzunk létre egy drag and drop tesztet, amely arra kéri a tanulókat, húzza a megfelelő szavakat a hiányos mondatrészekre. Adjunk konstruktív visszajelzést, akkor is, ha nem a megfelelően válaszol, hogy a tanulók azonnal tanulhassanak a hibáikból. Másik előnye a „fogd és vidd” módszernek, hogy azok a tanulók, akik vizuálisabbak és azok is, akik a szöveg alapú tanulási formát kedvelik, egyaránt hatékonyan sajátíthatják el a tananyagot.

Nektek mi a véleményetek? Szívesen találkoznátok ilyen típusú feladattal egy tananyagban?

Kommentben várjuk a hozzászólásaitokat!

Hasznos cikkek a témában:

http://elearning.co.hu/hogyan-tegyuk-jobba-tananyagainkat/

http://elearning.co.hu/a-vizualis-gondolkodas-az-e-learning-vilagaban/

A szerzőről

Göncző Anna

Szóljon hozzá