Módszertan Tippek és tévhitek

Aktív figyelem 2.rész

figyelem400x200jpgA mai részben tippeket kínálunk arra vonatkozóan, hogyan lehet egy e-learning tananyagban a tanulók aktív figyelmét fejleszteni. 

Ezt a készséget nem olyan könnyű elsajátítani, mivel sok időt, elszántságot, és türelmet vesz igénybe. Ennek érdekében néhány kiváló tippet ajánlunk:

  1. Ragadjuk meg a tanulók figyelmét, interaktív elemekkel!

Bátran alkalmazhatunk interaktív tartalomjegyzéket, szimulációkat és bemutatókat, annak érdekében, hogy megragadjuk a tanulók figyelmét.

  1. Foglaljunk össze!

A tananyag fejezetei után szánjunk időt, arra hogy készítünk egy rövid összefoglalót az eddig elhangzottakról. Ez segít a tanulónak az értelmezésben és az információk rögzítésében.

  1. Vegyük figyelembe az előzetes tudást!

A tanulókat nagyon gyakran fusztrálja az az az eset, amikor valami olyan e-learning tananyagot kell elvégezniük, amelyet nem találnak hasznosnak vagy esetleg már bőséges tapasztalattal rendelkeznek az adott témáról. Alkalmazzunk elágazásokat a tananyagon belül vagy bontsuk az anyagot kisebb modulokra és biztosítsuk annak a lehetőséget, hogy aki megfelelő tudással rendelkezik az “felmentést” kapjon a tananyag bizonyos részei alól.

  1. Értékeljük a tanulók újonnan szerzett tudását!

A visszajelzés szerepe nagyon fontos az e-learning tananyagok esetében. Fontos hogy minden esetben tájékoztassuk a tanulót az elért eredményéről legyen az egy ellenőrző kérdés, legyen az akár egy kitöltendő tesztsor.

  1. Hagyjunk elég időt!

Alkossunk kisebb, rövid fejezeteket, melyek között a tanulók tudnak szünetet tartani. Ha van rá lehetőségünk biztosítsunk esélyt arra, hogy a tananyag egyes fejezetei között a tanulók szünetet tudjanak tartani.

  1. Reagálás

A reagálás fontos szerepet tölt be például akkor, amikor egy kurzushoz kapcsolódóan on-line viták zajlanak. Facilitátor szerepben tartózkodjunk, az olyan visszajelzésektől, melyek megoldási javaslatokat és tanácsokat tartalmaznak! Ügyeljünk arra, hogy ilyen jellegű visszajelzéseket csak akkor adjuk, ha a tanulók igényüket fejezik ki rá. Mindig releváns visszajelzéseket és kérdéseket adjunk, melyek az adott témára fókuszálnak.

A szerzőről

Göncző Anna

1 hozzászólás

  • […] A folyamat megerősítése – A tanulóknak gyakran nehéz az egész tananyagot egyszerre átlátni és átfogóan tanulni, mert rengeteg  új információt kapnak egy tanóra alatt. Ebben az esetben a micro-learning segíthet szakaszokra, átláthatóbb témákra bontani és ezek végén ismétlő kérdésekkel jobban rögzíteni a lényeges pontokat. […]

Szóljon hozzá