Érdekességek Jó gyakorlatok Tippek és tévhitek

Felsorolás helyett!

Mindenki egyetért abban, hogy a felsoroláspontok egy tananyagban unalmassá válnak és nem lesz hatékony a tananyag elsajátítását illetően. Azt szoktuk javasolni, ahol lehet, alakítsuk át ezeket a felsorolásokat. Mutatjuk hogyan! 

1. Használjunk diagramokat, ábrákat!

Elsősorban folyamatoknál, számszerűsített félsorolásoknál tudjuk nagyon jól kihasználni a PowerPoint Smartartjait. Egy egymást követő lépésekből álló folyamatábra sokkal tetszetősebb, mint egy szimpla számozott felsorolás. Ha számokkal dolgozunk, használhatunk táblázatot, kördiagramot is. Növelhető ezek hatékonysága, ha időzítjük a lépéseket és akár narrációval is ellátjuk az adott oldalt. 

2. Használjunk képeket!

Ha nem tudjuk átalakítani a felsorolást ábrává, jó módja annak, hogy tetszetősebbe tegyük az oldalt, hogy képeket használunk. Ez nagyban segíteni tudja a tanulási folyamatot is, sokkal jobban meg fognak ragadni a képek a tanulókban, mintha csak szöveget használnánk. Minden felsorolási ponthoz válasszunk egy hozzá illő képet, vagy ikont. Ingyenes képeket és ikonkészleteket már nagyon sok helyről tudunk ingyenesen letölteni. 

3. Alakítsuk át! 

Amennyiben az előző két pont sem lenne elég, akkor próbáljunk meg az oldalon vizuálisan változtatásokat végrehajtani, hogy ne csak egy unalmas felsorolást lásson a tanuló. Használhatunk háttérnek füzetlapokat, post-it-et, táblákat, amelyre kreatívan el tudjuk helyezni a szöveget. Lehet akár olyan, mintha egy írott füzet lenne, vagy egy hirdetőtábla. 

Ahogy látjátok egyáltalán nem azt javasoltuk, hogy teljes mértékben szüntessétek meg a felsorolásokat, ugyanis jól átláthatóak, ám egy kis kreativitással sokkal vonzóbbá lehet őket tenni. Ez tanulásmódszertani szempontból is nagyon fontos dolog.  

Ti mennyire használtok felsorolást? Mi a tapasztalatotok? Hogyan szoktátok helyettesíteni?  

Forrás:
https://elearningacademy.io/blog/3-ways-to-transform-bullet-points-in-elearning/ 

A szerzőről

elearning.co.hu

Szóljon hozzá