Tippek és tévhitek

Milliók tanulnak online tananyagból

Korábbi cikkeinkben (MITx6.002 és Az Apple elhozta a jövőt) már utaltunk mindarra, ami ma az index cikkében megjelent:

“Az Apple két egyetemi partnere is jelentős mérföldkövet ért el ebben a hónapban a kaliforniai cég ingyenes iTunes U oktatási szolgáltatásával. A Stanford és az Open University tartalmait egyaránt több mint 50 milliószor töltötték le.

A számok azt mutatják, hogy rengetegen keresnek magas színvonalú oktatási tartalmakat az interneten – mondta Brent Izutsu, a Stanford egyetem iTunes U programjának vezetője. A szakember szerint az érdeklődés csak növekedni fog, ahogy egyre többen keresnek online oktatási anyagokat. A Stanfordnak több mint száz gyűjteményban vannak előadásai a legkülönbözőbb témákban, mint a vállalkozói ismeretektől az orvosi anatómiáig. Január óta csatornákra is fel lehet iratkozni, és a Stanfordot már háromszázezrek követik.

 Több világhírű amerikai egyetem, a Harvard és a Massachusetts Institute of Technology (MIT) is kínál tananyagokat az iTunes U felületét.

A brit Open University ötvenmilliós letöltése még nagyobb siker, a csatornájára egymillióan iratkoztak fel, és a diákok naponta több mint 40 ezer tananyagot töltnek le. Az Open University ingyenes tartalmai többféle formátumban elérhetők. Az iTunes U platformra legyártott ötvenkét ingyenes kurzus Apple iBookra készült el. A digitális kiadványok a szöveg mellett képeket, videókat és interaktív diagramokat is tartalmaznak, tehát sokkal több információt nyújtanak a diákoknak, mint a hagyományos nyomtatott tankönyvek.

Globális egyetemek jönnek?

Február közepén jelentette be az MIT, hogy nemcsak tananyagokat tölt fel az internetre, hanem elindít egy teljesen online kurzust. Aki elvégzi ezt az elektronikai tanfolyamot, ami a világhírű műszaki egyetem nappali kurzusára épül, papírt is kap a vizsga után. Az MIT nem titkolt célja, hogy a világ minden tájáról jelentkezzenek a kurzusra, amivel tovább nő az egyetem nemzetközi befolyása. Az ingyenes oktatást kínáló egyetemeknek természetesen vannak nagyobb presztízsű fizetős képzéseik is, és végső soron az a cél, hogy azokra sikerüljön megszerezni a legtöbb tehetséges hallgatót.”

(index, 2012. április 4.)

A szerzőről

Koharek András

valaha banki folyamat és projekt menedzser, ma e-learning szakértő. Hiszi, hogy az e-learning és a digitális oktatási megoldások hatékonysága kiemelkedő és mindent megtesz azért, hogy erről másokat is meggyőzzön.

Szóljon hozzá