Az e-learning anyagok és a keretrendszerek egyik fő előnye kétségkívül a tesztekben és azok nyilvántartásában rejlik. Mai cikkünkben azt fejtjük ki, hogy milyen jellegű cégeknél, mikor és miért hasznos a tanulók tesztelése.
Manapság minden vállalatnál fontos, hogy az ott dolgozók folyamatosan tanuljanak, ismerjék a legújabb információkat. Természetesen a tanulás intenzitása sok dologtól függ:
A legmeghatározóbb a cég tevékenysége illetve a munkakör.
Sokkal gyorsabban elavul a kollégák tudása azoknál a vállalatoknál, ahol a gyorsan változó környezet diktálja az ütemet. (pl. telekommunikációs szektor) A vállalatnak a versenyképesség megőrzése érdekében folyamatosan lépést kell tartania a legújabb információkkal, ehhez pedig az alkalmazottak folyamatosan oktatásán keresztül vezet az út. Az oktatás szükséges, de nem elégséges. Meg is kell róla győződni, hogy a kollégák megértették-e az átadott információt, tudják-e használni azt.Minél nagyobb cégről van szó, annál nehezebb ezt mérni. Az online tesztírásnak másik előnye a könnyű nyomon követhetőség. Ezért a kötelezően elvégzendő vagy ismétlő képzések számonkérésére is tökéletesen alkalmas.
Az e-learning tananyagok előnyeiről, a tananyag egyszerű aktualizálásáról és a rugalmas tanulási időről már sokszor beszéltünk. A tananyag megértésének méréséről már kevesebbet, pedig legalább annyira fontos, mint maga az oktatás.
A hagyományos számonkérési módszert mindenki jól ismeri: Az oktatás után tanárok teszteket íratnak a tanulókkal.
Ennek hátrányai:
- Időigényes, mert az oktatónak idő kell, míg kijavítja és értékeli a teszteket.
- Költséges, mert a legtöbb esetben meg kell fizetni az oktatót, a terem bérleti díját, és a tanulók elszállásolásást.
- Rugalmatlan, mert a tanulóknak és az oktatóknak alkalmazkodniuk kell az időponthoz. A hiányzók miatt szükség lehet pótalkalmak meghirdetésére is.
- A tesztek online kitöltetésével a következő előnyökben részesülhetünk: A tanulók saját időbeosztásuk szerint egy meghirdetett időszakban bármikor elvégezhetik a teszteket.
- A tanulók és a tanárok is azonnali visszajelzést kapnak a tanulók teljesítményéről.
- A tanulók rugalmasan, bárhol, bármikor foglalkozhatnak a tesztek kitöltésével.
A feladatok létrehozása során számos teszt típus közül választhatunk, melyekre a papíralapú számonkérés nem feltétlenül alkalmas.
A vezetőség, a felettesek, a HR és az oktatók azonnal és részletes kimutatásokat készíthetnek az eredményekből. Az eredmények bármilyen mélységben kinyerhetők, később bármikor könnyen visszakereshetők.
A következő hetekben praktikus tanácsokat nyújtunk az online tesztírással kapcsolatban. Addig is várjuk a kommenteket!
Milyen tapasztalaitok vannak az online tesztír(at)ással kapcsolatban? Miért éri meg használni? Ha nem használjátok, miért?