Tippek és tévhitek

5 dolog, amit tanulhatunk az Iphone5-től

Az edudemic.com oldalon érdekes cikkre akadtunk, amely sajátos módon mutatja be, mit tanulhatnak az e-learning tartalom fejlesztők az újonnan megjelent IPhone5-től.

 

Az IPhone első verzióit 2007-ben dobták piacra, azóta az Apple nem csak okostelefonjaival, hanem táblagépeivel is elérte, hogy a tanulás/tanítás folyamatból is kivegyék a részüket. Ezt a folyamatot mi is érzékeljük, ezért írtunk már több bejegyzést a témában. Az idei eFesztivál helyezettei közül bemutattunk néhányat, akik ezekre a készülékekre fejlesztettek tananyagot, de jelent már meg blogbejegyzés tanulást segítő Apple alkalmazásokról is itt és itt.

Az Iphone5 megjelenésével várható volt, hogy jelentős hatással lesz az m-learning világára is, egyre nagyobb az igény olyan tartalmakra, amelyeket mobiltelefonon és táblagépeken is elérhetnek a tanulók. Az említett weblapon 5 pontban fejti ki a cikk írója, hogy miként kapcsolódhat az Iphone5 és az e-learning, illetve melyek azok az újdonságok, amelyeket kicsit átértelmezve fel tudunk használni tananyagaink fejlesztésében. Nézzük meg ezt az 5 pontot!

 

1. Megjelenés

Az Iphone 5 a korábbi verziókhoz és más okostelefonokhoz képest külső megjelenésében nyújt újat. A retina kijelző, a feltűnően vékony megjelenés és nagyobb kijelző az egyik nagy fejlesztése az Apple-nek. Tény, hogy szívesebben vesznek kézbe a felhasználok egy ilyen készüléket, érdeklődve vizsgálják ezen újításokat. Nincs ez másképp a tananyagokkal sem. Az egyszerűbb, ám letisztult és áttekinthető megjelenést, az egyszerűbb mintázatot és a könnyű használatot a tanulók is nagyra értékelik, ha tananyagról van szó.

 

2. Érzékenyebb érintőképernyő

A külső megjelenésnél maradva említésre méltó az Iphone5 ultra érzékeny és villámgyorsan reagáló érintőképernyője. Ha jobban belegondolunk, frusztrációt válthat ki a tanulóban, amikor rosszul működik egy hivatkozás, nehezen elérhető, vagy esetleg többször kell rákattintani valamire, különösen, ha 2, vagy 3 kattintás kell a reakció eléréséhez. Ügyeljünk tehát arra, hogy, mint ahogy az Iphone5-nél, tananyagunk is könnyen, egyszerűen legyen használható, legyen szó hivatkozásokról, vagy az oldalak közti navigációról.

 

3. Megjelenés

Az Apple Store-ban megközelítőleg 70 000 alkalmazás van számon tartva, meglepő módon ennek 90%-át minden hónapban letöltik, pedig azt hinnénk, hogy ennek nagy részével senki sem foglalkozik. Ne higgyük ezt! Minden tanuló egyéniség, és ízlésük nagyban különbözhet. Ne féljünk csoportra, vagy akár egyénre  szabott design-t használni. Ha olyan megjelenésű tartalmat szeretnénk készíteni, ami mindenkinek tetszik, oda fogunk kilyukadni, hogy senki nem fogja magához közelállónak érezni. Tippeket már korábbi bejegyzésünkben is adtunk, nézzétek meg itt!

 

4. Technológiákban való élen járás

Az Apple szereti a technológia határait feszegetni, keresi is a technikai kihívásokat, ebben rejlik sikeressége a technológiák terén való élenjárásban is. E-learning tartalom fejlesztőként keressük mi is ezeket a kihívásokat, nyissunk az új tervező és fejlesztő szoftverek, technológiák, multimédiás lehetőségek felé, hogy képesek legyünk a megújulásra. Tananyagszerkesztőkről már írtunk korábban két részes cikksorozatunkban, ezeket itt és itt olvashatjátok el!

 

5. Kritika elfogadása

Hibáiból tanul az ember, tévedni az emberi dolog. Ezt a szemléletmódot fedezhetjük fel az Apple esetében is, hiszen voltak (és lesznek is) termékeik, amelyek nem nyerték el a felhasználók tetszését, mégsem hátráltak meg, hanem tovább dolgoztak az adott termék tökéletesítésén. Aki hibátlan munkát végez, nem tanul. Ne akadályozzon meg minket tartalmak előállításában egy-egy kudarc, vagy vészjósló kritika.

 

Ti hogyan gondolkodtok erről, egyetértetek a cikkben leírtakkal?

A szerzőről

Elter Luca

Szóljon hozzá