Tippek és tévhitek

Készen állunk képezni őket?

y generation

Nagyon jó cikkre bukkantunk az Learning solutions magazine oldalán, melyben az Y generáció tanulási stílusát figyelembe véve elsajátíthatunk néhány tippet, trükköt hogyan kössük le a modern tanulók sokcsatornás figyelmét a tananyagkészítés során. Az Y generáció, más néven „screeneger”-ek vagy milleniumiak azok, akik 1976 és 1998 között születtek.
Ez a generáció már teljesen más, mint az őket megelőző Baby boomerek. Az Y generáció már a technológia és az internet közelségében nevelkedett, ebből kifolyólag sokkal inkább „képernyő tanulással” tesz szert a tudásra, mint könyvek által. Szenvedélyükké vált az új dolgok kipróbálása, figyelmüket csak rövid ideig köti le valami, inkább gyorsan átfutnak egy adott szöveget és hajlamosak gyorsan ráunni dolgokra.

Úgy gondolod fel vagy készülve arra, hogy képezd őket?  Nézzük meg, hogyan tudunk hatékony képzést létrehozni a fiatal alkalmazottak számára! Íme, néhány tipp hogyan szerkesszünk tananyagot az Y generáció tanulóinak:

  1. Osszuk fel kisebb modulokra a kurzust

Az Y generációhoz tartozók figyelme csupán rövid időtartamú. Hogy ha sok információt szeretnénk átadni, szét kell választanunk őket néhány rövidebb modulra, amik 15-20 percesek. Mindemellett meg kell bizonyosodnunk arról, hogy minden modul legalább egy tananyagrészről szól.

  1. Releváns és azonnali visszajelzésekkel lássuk el őket

A legtöbb fiatal alkalmazott, nagyon cél orientált és keresik a választ arra, hogy miért jó vagy rossz a teljesítménye. Ebből kifolyólag az Y generáció munkavállalóinak átfogó visszajelzésre van szükségük a teljesítményükkel kapcsolatban. Hogy ha a tanuló jól válaszol, adjunk neki visszajelzést arról, hogy miért volt a válasz helyes. Rossz válasz esetén motiváljuk azzal, hogy adunk neki egy második lehetőséget vagy bátorítsuk, hogy próbálja újra. Meg kell adnunk a lehetőséget, hogy vissza tudjanak lépni egy adott témán belül és újra tudják tanulni azt és újból választ adhassanak az adott kérdésre.

  1. Gyakorlatban hasznosítható képzés

Az Y generáció tanulói a „just-in-time” képzést kedvelik (akciótanulás), ami segíthet megoldani a hirtelen felmerülő munkahelyi problémáikat. Például, csak közvetlenül az ügyféllel való találkozás előtt szeretnék, egy rövid modul által elsajátítani azokat a hatékony készségeket, amik szükségesek például az értékesítés során, hogy mikor találkoznak a vásárlóval hasznosítani is tudják azt.

  1. Játékos elemek használata

Nem túlzás azt mondani, hogy az Y generáció egyet jelent a technológiával. Az új évezred szülöttei a legmodernebb technológiák és a videojátékokon nőttek fel. Tehát a különböző elemek használatának segítségével, mint például az animáció, a video, a játékosított környezet stb. hatékonyan le tudjuk kötni a figyelmüket.

Nézzük meg hogy a játékok és videók, illetve animációk hogyan lehetnek segítségünkre abban, hogy jobb képzést nyújtsunk!

Játékok: Az évezred szülöttei oda vannak a játékokért, mert nagyon lefoglalja őket. Szóval, mi is létrehozhatunk játékosított tanulási környezetet, amely ösztönzi őket, hogy versenyezzenek, és nyerjenek, hiszen kedvelik a kihívásokat. Azonban meg kell, győződnünk arról, hogy a játékosított környezet szorosan összefügg az elérni kívánt tanulási célokkal, azaz magával a kurzus tananyagával.

Videók: A videó az új szöveg? A fiatalabb generációra nagyobb hatást gyakorol a videó, mint az írott szöveg. A tanulók jobban szeretnek megfigyelés útján tanulni, mint egy komplex témát szöveges módon értelmezni.

Animációk: Ez a generáció, sokkal inkább játszva szeret tanulni és gyakorlat során elsajátítani a tudást. Például ha a tanulóknak egy rövid képzésen kell átesniük, sokkal jobb, ha a statikus álló képek helyett animációkat használunk.

Mit gondoltok mennyire hasznosak az általunk kiszemezgetett tippek? Ti melyik tanácsot próbálnátok ki?

Kommentben várjuk a véleményeteket!

Hasznos linkek:

  1. http://elearningindustry.com/5-killer-examples-gamified-elearning
  2. http://www.kineo.com/blog/insights/gen-y-they-are-so-not-interested-in-your-learning
  3. http://www.clomedia.com/blogs/1-ask-a-gen-y/post/another-e-learning-and-gen-y-myth-debunked

A szerzőről

Göncző Anna

2 hozzászólás

Szóljon hozzá