Jó gyakorlatok Tippek és tévhitek

Hogyan erősítsd a közösségi tanulás elvét a keretrendszer segítségével? – I. rész

A közösségi tanulás egy kognitív folyamat, amelyben a tanulóknak lehetőségük nyílik arra, hogy megosszák egymással a tanulási céljaikat és nézeteiket.

A közösségi tanulás ösztönzése LMS rendszer (Learning Management System) segítségével

A közösségi tanulás egy kognitív folyamat, amelyben a tanulóknak lehetőségük nyílik arra, hogy megosszák egymással a tanulási céljaikat és nézeteiket. Egy egyszerű módja annak, hogy a tanulók egymást támogatva vitassanak meg bonyolultabb tartalmi pontokat, így segítve a megértést. A folyamat nemcsak javítja a résztvevők tanulási hatékonyságát, hanem katalizátorként is szolgálhat a szervezeti átalakuláshoz.

A közösségi tanulás segít a munkavállalóknak abban, hogy jobb kapcsolatot alakítsanak ki egymással, ami javíthatja a szervezeten belüli értékek, nézetek kommunikációját. Az efféle tanulási folyamat permanens, még akkor is, ha a tanulók nem vesznek részt formális képzésben. A közösségi tanulás segítségével a tanuló bevonva érezheti magát a tanulási folyamatba, valamint azon túl, hogy a kollaboráció segítheti az ismeretelsajátításban és készségfejlesztésben, a közösségben történő aktív részvétele növelheti a tanulási motivációját.

Az LMS rendszer (Learning Management System) kulcsfontosságú szerepet játszik a munkavállalók bevonásában. Az alábbiakban bemutatunk 11 módszert, ami összefoglalja, hogy hogyan növelhető a közösségi tanulás az LMS rendszer (Learning Management System) segítségével:

  1. Nyilvános hírcsatorna

Amy Jo Martin egyszer azt mondta „A közösségi média egy végső ekvalizer. Hangot és felületet biztosít bárki számára, aki részt akar ebben venni.” Manapság a tanulók bevonásának szükségessége arra késztette a hírcsatornát, hogy minden társadalmi felület rendkívül fontos elemévé váljon. Ez lehetővé teszi a tanulók számára, hogy kifejtsék nézeteiket azáltal, hogy megosztják, kedvelik vagy megjegyzik saját iparági cikküket. Az LMS-en keresztül az adminisztrátorok felméréseket, közvélemény-kutatókat stb. hozhatnak létre, hogy bevonják a tanulókat az iparuk iránt érdeklődő témák alapján.

  1. Fórumok

A téma-specifikus vitacsoportok létrehozása az LMS rendszerben lehetőséget biztosít azon kreatív, innovatív ötletekkel teli résztvevők számára, akik nem rendelkeznek olyan felülettel ahol alkalmuk nyílna egy-egy ötlet megosztására. Az ilyen fórumok produktív teret nyújthatnak hasonló gondolkodású emberek számára. Az ilyen jellegű csoportmunka alkalmas lehet például egy nagyobb témakör feldolgozására is.

  1. Élő chat funkció

Az élő chat funkció lehetővé teszi a tanulók vagy alkalmazottak számára, hogy a keretrendszeren belül kapcsolatba lépjenek egymással, így teret biztosítva arra, hogy azonos időben vitathassanak meg kérdéseket. Kiválóan alkalmas lehet egy ilyen funkció a kommunikációs rések kiküszöbölésére. Több felhasználó hozzáadásával, csoportos beszélgetéseket létrehozva, a felhasználók csoportban is meg tudnak vitatni különféle témaköröket, kérdéseket.

Jövő héten folytatjuk a témát!

Forrás

A szerzőről

Pauer László

E-learning szakértő az ARTudásmenedzsmentnél, tanári végzettséggel, korábbi pedagógusi és oktatásszervezői tapasztalattal.

Szóljon hozzá