Vajon az ügyfélmegtartási stratégiák hozzájárulnak a bizalom kialakulásában, illetve a hosszútávú üzleti növekedésben? Megvalósítható, hogy az ügyfelek elkötelezetten használják termékeinket, szolgáltatásainkat és terjesszék pozitív tapasztalataikat?
Az LMS segítség lehet mindezekben az ügyfélmegtartási arány javításával. Az önvezérelt ügyféloktatás ugyanis hozzájárul ahhoz, hogy csökkenjenek az ügyfelekkel kapcsolatos szervezeti problémák. Lássunk 5 példát, hogyan működik mindez!
1. Koncentráljuk az ügyféligényekre
A megtartás kulcsa, ha ügyfeleinknek bizonyítani tudjuk, hogy megoldásaink költséghatékony segítséget nyújtanak az összetett kihívásokra. Ezért a megtartási stratégiához hozzátartozik az, hogy felhívjuk az ügyfeleink figyelmét arra, hogy szolgáltatásunk hogyan kezeli a különböző problémás pontokat. Ehhez használhatunk esettanulmányokat, infografikákat, ajánlásokat, valamint egyéb statisztikai adatokat.
2. Készítsünk kreatív tutorial videókat
Az ügyfélmegtartás fontos stratégiájának az ügyfél tudásának növelését kell kitűzni, ezzel maximalizálva a termék értékét. A képzési oktatóanyagok lehetőséget biztosítanak az ügyfelek számára a termék működés közbeni megismerésére és a hatékony felhasználás elsajátítására. A videó formában történő oktatás növeli az elkötelezettséget, hiszen több mindenre hatást gyakorol és elősegíti a valós alkalmazást.
3. Használjunk interaktív tréningeket az ügyfelek számára
A vezető márkák interaktív szimulációk és fejlett forgatókönyvek segítségével maximalizálják az ügyfélképzés megtérülését, hiszen mindez lehetőséget ad arra, hogy az ügyfelek tapasztalatot szerezhessenek a termékről. A valóságot megjelenítő szoftverszolgáltatások eseteit beépíthetjük az LMS képzésekben az ügyfél elégedettsége és megtartása érdekében.
4. Kövessük az elkötelezettségi szinteket
Beépített LMS elemzési funkciói segítségével mérhetjük és követhetjük az ügyfelek elkötelezettségi szintjét. Ezek a funkciók betekintést nyújtanak az ügyfelek magatartásába, például követhetjük, hogy az ügyfél egy tananyagot milyen intenzitással, hatékonysággal végez el majd pedig azt, hogy folytatja-e az esetlegesen ráépülő következő anyagrészt. Egy másik hatékony módszer lehet, ha visszajelzéseket gyűjtünk és beépítjük ezeket az ügyfélképzési ütemtervek közé. Mindezt megtehetjük úgy, ha a felhasználóknak biztosítunk olyan platformot, ahol megoszthatják tapasztalataikat és értékelhetik, mi tetszett számukra leginkább és mi az, ami esetleg problémát okozott számukra a termék kapcsán.
5. Legyünk nyitottak
Az LMS ügyfélképzési rendszere lehetőséget nyújthat arra, hogy kapcsolatba léphessünk hasonló gondolkodású, nézeteket képviselő szolgáltatótársakkal, akikkel együttműködve még tovább javíthatók az ügyfélkapcsolatok és az ügyfélmegtartási rendszerek. Egy másik lehetőség arra, hogy nyitottabbá és ismertebbé váljunk, ha az ügyfeleket arra ösztönözzük, hogy osszák meg élményeiket szervezetünkről, szolgáltatásunkról vagy termékeinkről.
A hatékony ügyfélmegtartási stratégiák világos célokkal és megfelelő technikai eszközökkel kezdődnek. Ne feledjük, hogy fontos a rendszeres kapcsolattartást ügyfelekkel, az igényeik, véleményük megismerése és ezek alapján egy olyan ügyfélorientált termék vagy szolgáltatás nyújtása, mely mindezeknek megfelel, így elérve azt, hogy az ügyfelek elkötelezetté váljanak szervezetünk felénk.
Forrás: https://elearningindustry.com/ways-to-use-lms-for-customer-retention-strategies