A KnowledgePool (part of Capita) tudásmenedzsment cég nemrég közzétett, (talán nem is meglepő) adatai szerint a képzés, fejlesztés szektorban dolgozók 34%-a úgy érzi, a tanulási technológiák egyre összetettebb volta jelenti a legnagyobb kihívást munkahelyük számára szakterületükön belül. 36%-uk pedig arról számolt be, hogy megfelelő partner híján munkahelyükön akadályokba ütközik a tanulás digitalizációja.
Számos tartalomgyártó esküszik arra, hogy ügyfeleiket minél szélesebb választékukkal és kínálatukkal elárasztva érhetnek el sikereket. Ennél azonban eredményesebb stratégia, a megrendelőkkel való szoros együttműködés, ezáltal az e-learning tartalmaknak a szervezet igényeihez, értékeihez, kultúrájához történő igazítása.
Mindez jól hangzik, de mire figyelhetünk oda megrendelőként, hogy olyan partnert találjunk, akivel az utóbbi stratégia valósulhat meg? Számos tényezőt figyelembe kell vennünk, ha cégünk dolgozói számára érthető, tanulható, és használható tananyagot szeretnénk biztosítani. Ezekből mutatunk be most néhány fontosabbat.
Konzisztencia
Koherens üzenet közvetítéséhez nem mindig az all you can eat alapon minden információval telezsúfolt tananyagok jelentik a legjobb megoldást. Ez inkább plusz munkát jelent azáltal, hogy rengeteg rendezést igényel.
A túl sok lehetőség zavaró is lehet!
A jó tartalomgyártás célja nem az, hogy összezavarja a tanulót ellentmondó tartalmakkal, hanem az, hogy találkozzon az igényeivel, ezzel segítve a tanulás folyamatát! Képzeljük el, hogy egy hatalmas könyvtárban kell megtalálnunk egy darab könyvet mindenféle segítség nélkül. A hatalmas, sokszor ellentmondó tartalmakkal operáló tananyagok valahogy így működnek. Egy kicsi és jól megválogatott könyvekből álló könyvtár üzemeltetése ezzel szemben olcsóbb is és a tanulók is könnyebben találják meg benne, amit keresnek.
Mérlegeljünk!
Helyezzük előtérbe a koherenciát a mennyiséggel szemben, mert a kevesebb néha több!
Alakítsunk ki tiszta képet magunkban, mit szeretnénk digitalizálni és mit nem. A Capita adatai szerint a megrendelők 14%-a érzi úgy, hogy nemvárt szinten digitalizált irányt vett cégük működése a fejlesztések hatására. A kevesebb néha több, néha tényleg kevesebb. Mindez tőlünk függ, attól, hogy mi mit tervezünk a digitalizálással, és mennyire tudjuk beilleszteni szervezetünk működésébe.
Összefoglalásképp tehát elmondható, hogy elsősorban saját szervezetünk működésének, céljainak megfelelő ismerete, illetve a konzisztens, koherens tartalomra való törekvés a legfontosabb tananyagaink digitalizálásának szempontjából.
Mindehhez pedig a legfontosabb, hogy megfelelő partnert találjunk terveinkhez!
Forrás: