A világ sok különböző tanulóból áll. Ahhoz, hogy a lehető legtöbb tanulót el lehessen érni, képesnek kell lenni arra, hogy logikai és dinamikus módon alkalmazzuk a tanítási módszereket. A vizuális elemek felhasználása az online tanulásban hozzájárul ahhoz, hogy a tudás átadása során a tanuló ne csak lássa, hallja, olvassa az anyagot, hanem meg is értse és megjegyezze.
Az emberi agy 60.000-szer gyorsabban dolgozza fel a látványt, mint a szöveget. Mindössze csak 13 ezredmásodperc szükséges az agynak ahhoz, hogy feldolgozzon képi elemeket és ezek nagyobb valószínűséggel maradnak meg a hosszú távú memóriában is, ami hatékonyabb tanulást eredményez.
Egy tanulmány szerint, 3 nap elteltével az emberi agy a következőket raktározza el:
- 10%-át annak, amit olvastunk,
- 20%-át annak, amit hallottunk,
- 65%-át annak, amit láttunk.
Az emberek 65%-a vizuálisan tanul, egy másik tanulmány szerint pedig az emberek 40%-a jobban reagál a vizuális dolgokra, mint csupán a szövegre.
A szemléltetőeszközök, mint például a grafikai elemek a következő területeken javítják a tanulók teljesítményét:
- szövegértés,
- tanulók eredményei,
- kommunikáció,
- összefüggések keresése.
Tanulmányok szerint olyan eredményeket határoztak meg, amik szerint a vizualitás akár 400%-kal javítja a tanulást és a tudás megtartását.
Az e-learningben a következő vizuális elemek lehetnek hatékonyak:
- videók,
- képek,
- grafikonok,
- illusztrációk és diagramok,
- infógrafika,
- animációs GIF-ek.
A grafikonok, diagramok, képek és videók hatékonyan rögzítik a figyelmet oly módon, hogy a közvetített információk jobban megragadnak. A hosszú bekezdéseket, szövegeket átformálhatjuk olyan egyszerű képekké, amelyek a tudás lényegét adják át elkerülve a zavart. A vizuális elemek lehetővé teszik, hogy a komplexumokat egyszerűbbé, könnyebben érthetőbbé és követhetőbbé tegye. Van valami a vonzó grafikai elemekben és az esztétikailag kiváló formatervezésekben, ami vonzza az embereket és arra készteti őket, hogy többet meg akarjanak tudni egy adott témáról. Ha pedig többet szeretnének tudni, akkor sikeresebbek is lesznek a tanulás terén.
Hogyan is lehet tehát létrehozni egy vizuálisan vonzó és hatékony tananyagot? Két dolgot kell szem előtt tartani: a teljes, átfogó képet a tananyagról és a részleteket.
Először meg kell határozni azokat az elemeket, amik a tananyag lényegi felépítését alkotják. Tehát a színt, betűtípust, betűméretet, valamint az egész tananyag egységét és formavilágát. Ezt követően kell azokat a vizuális elemeket meghatározni, amik képzik a tananyag tartalmának lényegét és segítik a tanulást, mint például a grafikai elemek vagy a videók. Mindezek a tényezők összeadódnak és egy hatékony tananyagot képeznek, ha helyesen alkalmazzák őket.
Végtelen lehetőségek állnak rendelkezésünkre egy tananyag kiválasztása vagy létrehozása során. A vizuális elemek felhasználásakor elengedhetetlen a jó logikai felépítés, valamint az átláthatóság. Fő célnak mindig azt kell kitűzni, hogy ezek az elemek a tanulót segítsék a tananyag elsajátításában.
https://elearninginfographics.com/power-visuals-online-learning/