Tippek és tévhitek

Itt a legújabb Lectora verzió! 3. rész

Az új Lectora verziót sorozatunk végéhez értünk. Az befejező részben olyan funkciókat mutatunk be, amelyek az eddig verziókban nem szerepeltek, vagy nem kaptak elég nagy hangsúlyt.

A Lectora 11 újdonságait bemutató sorozatunk utolsó részében rövid áttekintést nyújtunk a Lectorába bekerült legújabb funkciókról, melyek elsősorban a csapatmunkát segítik.

Az újdonságok körét gyarapítják a tananyagokba beépíthető közösségi funkciók is. A Lectora lépést tartva a Social learning fejlődésével, közösségi ikonok beillesztésére ad lehetőséget: Facebook, Twitter, Google+ funkciók beágyazását akár külön-külön is megtehetjük. Praktikusak ezek a lehetőségek akkor, amikor a tanulócsoportnak, vagy munkahelynek van közös Facebook csoportja, ahol nyomon követhetik egymás tanulási útját. Hasznos lehet akkor is, ha a tanuló szimplán ismerőseivel szeretné tudatni, ha elvégzett egy tananyagot, véleményezni szeretné azt, vagy ajánlani szeretné másoknak.

social

Korábban már írtunk egy új, SCORM-hoz hasonló e-learning szabványhoz a Tin Can API-ról.  A Lectora már ezt a szabványt is képes kezelni, publikálhatunk akár ebben a formátumba is.

publishAkárcsak a 10-es verzióban, itt is lehetőségünk van ReviewLinken keresztül közzé tenni anyagunkat. Ez azt jelenti, hogy az elkészült tananyag egy központi szerverre töltődik fel, amelyre e-mailen keresztül hívhatunk meg bárkit, hogy megnézhesse, majd kommentálhassa az oldalakat. A különbség, hogy az eddiginél nagyobb szerepet kapott ez a funkció. Mi is kipróbáltuk, könnyen kezelhető, hasznos dolognak tartjuk. A későbbiekben egy külön cikkben szeretnénk bemutatni a Trivantis ezen szolgáltatását, ezért nem is írnánk róla többet.

Összefoglalva az új Lectora sok kényelmi funkcióval bővült, logikusabb lett, mely elősegíti a tananyagok gyorsabb elkészítését, és a design elemek kreatívabb felhasználását.

A beszámoló és a képek alapján nektek mi a véleményetek az új Lectora verzióról?

A szerzőről

Elter Luca

Szóljon hozzá