Tippek és tévhitek

Az e-könyv jelenthet kompromisszumos megoldást (???)

Megjelent egy cikk “Beszivárog a tablet az iskolába” címmel (forrás: Origo). A szerző szépen körbejárja a témát, példákat sorol fel, hogy más országokban milyen tapasztalatokat szereztek a közoktatásban a tabletek bevezetésével, hol történt visszakozás, milyen üzleti lehetőség van a tabletekben illetve a tabletre történő fejlesztésben. A cikk nyilván sok helyen az általánosságok szintjén marad, de ez rendben van így, az Origo nem egy oktatás módszertani szakportál.

Két gondolat ragadta meg a figyelmemet:

“Az amerikai fiú épp a lényeget emelte ki, a digitalizálálssal az oktatás maga is változik, s ehhez nem csak a diákoknak, de a tanároknak, sőt a szülőknek is alkalmazkodniuk kell.”

Ehhez nem fűznék túl sok kommentárt, annál inkább a következőhöz:

“A tanárok amiatt is aggódnak, hogy számos készséget, köztük az íráskészséget is rontaná, ha digitális eszközökön gépelve nőne fel és tanulna a gyerek. Ez esetre jelenthet kompromisszumos megoldást az e-könyv-olvasók bevezetése, amely a rengeteg súlyos könyvet kiváltaná, de a gyereknek továbbra is ceruzával , tollal, ecsetel kéne írnia, rajzolnia, festenie.”

kep_02

Interaktív e-learning tartalom egy tablet-en

Azt gondolom, hogy ez súlyos tévedés. Az oktatási eszközök evolúciójában az e-könyvnek megvolt (van) a maga szerepe, de ha van lehetőségünk az ugrásra, akkor azt tegyük meg. Ha a közoktatásban csak e-könyveket fogunk használni, akkor az a szakadék, ami a cikkben bemutatott holland, finn és angol iskolák és a magyar iskolák között most megvan, csak csökkenni fog, de nem tűnik el, vagyis konzerváljuk a jelen helyzetet! Teljes félreértésnek érzem, hogy a cikk azt sugallja, hogy a tablet bevezetésével a gyerek majd nem fognak ecsettel festeni igazi papírra, hanem csak a tableten fognak maszatolni. Ez nyilván nem így van, helyette azonban mindig friss, interaktív tartalmakon keresztül jutnak hozzá az ismeretekhez egy modern XXI. századi módszertannal a XXI. században.

Tanárok, szülők, Ti mit gondoltok?

konferencia

Kérjük segítse kutatásunk, töltse ki kérdőívünket és jelentkezzen konferenciánkra!

A szerzőről

Koharek András

valaha banki folyamat és projekt menedzser, ma e-learning szakértő. Hiszi, hogy az e-learning és a digitális oktatási megoldások hatékonysága kiemelkedő és mindent megtesz azért, hogy erről másokat is meggyőzzön.

Szóljon hozzá