Eszközök Jó gyakorlatok Módszertan

Élményközpontú tananyag létrehozása

Tananyagfejlesztés során a fő cél és egyben az egyik legnagyobb kihívás, hogy olyan tananyagokat hozzunk létre, mely érdekes, élményközpontú és amely elkötelezetté teszi a tanulókat a tanulás iránt. Ezek különböző színvilágokkal, vizuális megjelenéssel, kvízekkel, játékfunkciókkal érhetők el, figyelve arra, hogy az eszközök a tartalom átadásának hatékonyságához járuljanak hozzá. Egy hatékony LMS együttműködési utakat nyújt a tanulók vagy a fejlesztők részére, hogy könnyedén adaptálható tartalom jöjjön létre.

Nézzünk tehát meg néhány népszerű lehetőséget, mellyel fokozható a hallgatók elkötelezettsége az elearning tananyag iránt, hiszen egy elearning képzés számos lehetőséget nyújt önmagában is, kezdve a korlátok nélküli idő és térbeli tényezőktől.

Mielőtt hozzákezdünk egy élményközpontú tananyag létrehozásához, fontos pár szempontot szem előtt tartani:

  • Ismerjük meg a tanulókat, célcsoportot.
  • Fogalmazzunk meg egyértelmű tanulási célokat.
  • Interaktív tananyagokat készítsünk.
  • Határozzuk meg tanulási ütemtervet és kövessünk azt.
  • Nem túl hosszú, inkább rövidebb modulokat készítsünk.
  • Tegyük látvány szempontból is vonzóvá az elearning anyagot.
  • Igyekezzünk kíváncsivá tenni a tanulókat az oktatás tartalma iránt.
  • Biztosítsunk plusz hivatkozást, forrást a tananyaghoz.
  • Használjunk kiemeléseket a kulcsfontosságú részekhez.

Ezek a pontok az egyik legfontosabb stratégiák egy fejlesztés során, melyeket semmiképp nem érdemes figyelmen kívül hagyni.

A legnagyobb hatékonyságnöveléshez pedig a következő három funkció felhasználása ajánlott:

  • Vizuális élmény, mely tartalmazza a színeket, kontrasztot, egységességet és mindezek egyensúlyát. Tipp: Használjunk Sans-serif betűtípust a navigációs szöveghez, és a Serif betűtípust a dián lévő szöveghez. Játsszunk a meleg és a hideg színekkel egyaránt, valamint tervezzünk meg egy egységes formai megjelenést.
  • Interakció, melynek során figyeljünk arra, hogy biztosítsuk a tanulók számára, hogy felfedezhessenek új dolgokat a tananyagban. Találjunk ki olyan témakört, háttértörténetet az anyaghoz, mely elgondolkoztatja, problémamegoldásra sarkalja a tanulókat.
  • Gamifikáció, ami számos lehetőséget tartalmaz mely közül válogathatunk. Alkalmazhatunk például ranglistákat, pontokat, jelvényeket, oklevelet, pénzérméket. A lényeg, hogy ezeket mindig megfelelő sorrendbe helyezzük el az anyagban és úgy válogassuk ki, hogy passzoljanak a tartalomhoz is.

Ezen tényezőkön kívül, sose feledkezünk meg a visszajelzés fontosságáról! Értékeljük, hogy a tanuló elvégezte a tananyagot és azt az erőfeszítést is, amit ebbe belefektetett.

Számos más lehetőségek állhatnak még rendelkezésünkre és természetes, hogy különböző területeken más-más módszerek válhatnak hatékonnyá. Azonban a fentebb felsorolt pontok egy olyan alapot képeznek, mely szinte minden területen alkalmazható, és amely valóban egy hatékony és vonzó tananyag létrejöttéhez járul hozzá.

Forrás: https://elearningindustry.com/how-to-create-engaging-elearning-experience-online-courses

A szerzőről

elearning.co.hu

Szóljon hozzá