Trendek

A jövő megérkezett (I. rész)

Háromrészes sorozatunkban bemutatjuk azokat a legfontosabb, e-learninghez kapcsolódó szakkifejezéseket, melyeket 2017-ben mindenképp érdemes ismerni!

A technológia hihetetlen ütemben fejlődik. A marketing, az adatelemzés, a HR és a csapatmunkát segítő szoftverek életünk részei, és ahogyan naponta jelennek meg az új eszközök, úgy jelennek meg az új kifejezések is. A legújabb technológiai zsargonnal lépést tartani nem egyszerű feladat. Még extrém Google-használattal is nehéz lehet fogódzót találni. Néha csak egy egyszerű magyarázatra van szükség. Ezért készítettük el ezt a rövid listát a szakmabeliek számára feltétlenül ismerendő kifejezésekről. Természetesen mindegyik rendelkezik egy könnyen értelmezhető, egyszerű magyarázattal az induláshoz.

  1. User Generated Content – Felhasználó által generált tartalom

A UGC lehet bármilyen tartalom, amelyet nem tanulási szakértők állítottak elő. Ezek a tartalmak gyűlnek és rendszereződnek, bekerülnek a tananyagokba. Néhány példa: blogok, wikik, fórumok, tweetek, podcastek és multimédia-fájlok.

A felhasználó által generált tartalom alapja az alkalmazotti hozzájárulás. Az alkalmazottak visszajelzést adnak a tananyagokra, megosztják a tudást, nyíltan vitáznak. Minél inkább bevonódnak a diákok a tanulási folyamatba, annál inkább érzik magukénak az anyagot, amit elsajátítanak. Ez segíthet az unalom kizárásában és a megtartás fejlesztésében.

A UGC az oktatás jövője. Gartner (2016) szerint „2018-ra a cégek több, mint 80%-a a felhasználók által generált tartalmat be fogják építeni a vállalati tanulás-stratégiájukba.

 

  1. Adaptív tanulás

Az adaptív tanulás a technológiát és az adatokat testreszabott tanulási élménnyé emeli át. A rendszer a tanulók teljesítményét és tevékenységeit valós időben dolgozza fel és értékeli. A kapott adatok felhasználásával minden egyes tanuló szükségleteinek megfelelően tudja személyre szabni a tartalmakat.

Az „adaptív” szó itt a tanulási környezet céloknak megfelelő alakítását jelöli.

Az adaptív tanulási események három fő terület körül összpontosulnak:

  • Megjelenés/forma: Az e-learning megjelenésének, formájának adaptációja a tananyag kinézetét befolyásolja. Javasolhatja, hogy megváltoztassa a szöveget vagy a képi elemeket egy oldalon, hozzáadjon egy videót vagy más multimédás elemeket.
  • Sorrend/szekvencia: A megjelenített tartalmak sorrendjének adaptációja, amely befolyásolhatja egy e-Learning kurzus struktúráját vagy egy elágazásos tartalom útjait.
  • A cél felé vezető út: A siker felé vezető út adaptációjába tartoznak a rendszer által támogatásra, segítésre készült akciók megváltoztatásai. Az út adaptálása segít a legoptimálisabb tanulási ösvény kialakításában, a tanuló előzetes és meglévő tudásához való alkalmazkodásban.

A folytatásban újabb két fogalomról, a chat-botokról és a Big Data-ról lesz szó. Találkozunk jövő héten!

Forrás: http://info.shiftelearning.com/blog/tech-terms-elearning-2017

 

A szerzőről

Pauer László

E-learning szakértő az ARTudásmenedzsmentnél, tanári végzettséggel, korábbi pedagógusi és oktatásszervezői tapasztalattal.

Szóljon hozzá