Cikksorozatunkban a 2017-ben mindenképp ismerendő kifejezésekre adunk könnyen értelmezhető, egyszerű magyarázatokat.
- Chat-bot
A chat-bot egy program, szabályok és mesterséges intelligencia által vezérelve, amelyet interaktív emberi párbeszédek szimulálására fejlesztettek ki. Más szóval egy automatizált párbeszéd-élmény. Oktatóként engedélyt adhat más ügyfelekkel vagy diákokkal való interakcióra egy chat-interfészen keresztül (pl. Slack, Facebook Messenger).
A chatbotok már évek óta jelen vannak, de a mesterséges intelligencia (AI) felemelkedésével és a Dolgok Internetével (IOT) az oktatási szféra is egyre gyakrabban használja őket.
A chatbotok sztenderdizálhatják az alkalmazottak egymás közti kommunikációját is. Példaként a HR csapatok hatalmas mennyiségű információt küldhetnek ki egy-egy alkalommal. Az alkalmazottak általában félredobják a dokumentumokat, amik később fontos kérdések megválaszolásához lennének szükségesek. Egy HR chatbot valós időben tud válaszolni az alkalmazottak kérdéseire, gyorsabb döntéseket, kevesebb holtidőt eredményezve ezzel.
A Big Data elnevezés a nagymennyiségű információra utal, ami egy szervezeten belül létezik. Ez az adat kereshető, elemezhető és tanulmányozható az emberi viselkedés trendjeinek, mintáinak, korrelációinak meghatározásához.
A cél, hogy valami olyat tudjunk meg, ami korábban ismeretlen volt. A HR esetében a cél, hogy megjósolhatóak legyenek olyan HR funkciók, mint a toborzás és betanítás.
A Big Data ablakot nyit a szervezet alkalmazottainak életére. Az oktatásszervezők rálátást kapnak alkalmazottaikra a teljesítményükkel kapcsolatos adatok elemzésén és tanulmányozásán keresztül. Ezen adatok hasznosítása megnövelheti az alkalmazottak motivációját és az általános hozzájárulást.
A tanulók információt nyújtanak, amikor hozzáférnek egy kurzushoz. Ennek segítségével a vezetők tonnányi információt kapnak, amit még több információ szerzéséhez tudnak felhasználni. Megtudhatják, mely időben, mennyi ideig tanulnak az alkalmazottaik, mikor tartanak szünetet. Többet érthetnek meg azokról a területekről, amelyek nehézségeket okoznak, vagy melyeket látogatják legtöbbször. Ezt követően a kapott információk rendszerezhetőek, majd a tanulók igényeinek megfelelően testre szabhatóak. Például ha legtöbbször ebédszünetben férnek hozzá a tananyaghoz, akkor érdemes lenne megfontolni, hogy legfeljebb 20-30 perces legyen egy-egy anyagrész. Vagy ha kiderül, hogy egyre többen használják az anyagokat mobileszközökön keresztül, érdemes lehet reszponzívvá tenni azokat.
Az utolsó részben a gépi tanulásról és a viselhető technológiáról lesz szó. Találkozunk jövő héten!
Forrás: http://info.shiftelearning.com/blog/tech-terms-elearning-2017