Módszertan

Az e-learning forgatókönyv világában

Mindig is érdekelt, hogy mi vagy hogyan kezdődik el egy elektronikus tananyagfejlesztés? Szívesen lennél gyakornok egy kreatív és együttműködő csapatnál?  Akkor az ARTudásmenedzsmentnél a helyed!

Az ELTE PPK másodéves andragógia szakos hallgatójaként az ARTudásmedzsmenttel az egyetemen ismerkedtem meg először, ekkor kaptam a cégről egy betekintést, ami akkor nagyon felkeltette az érdeklődésemet. Szerettem volna belelátni, hogyan telnek egy e-learning fejlesztő cég mindennapjai, milyen struktúrában épül fel egy tananyag, ezért is választottam gyakornoki helyemként a céget.

 

Első napomon izgatottan indultam el otthonról, hogy mi fog rám várni a gyakornoki időszakom alatt, de az irodai hangulat pozitív volt, jó energiákat sugárzott. A gyakorlatvezetőm először alaposan ismertette velem a céget, beszélgettünk általánosan az elektronikus tananyagfejlesztésről, majd megtudtam, hogy mi lesz a konkrét feladatom.

 

A projektem egy tananyag forgatókönyvének megírása volt, felelős állattartás témában. Nagyon örültem, hogy volt választási lehetőség macska és kutya altéma közül, hiszen mindig is voltak kutyáim és közel állnak a szívemhez. Kezdő lépésként fontos volt eldönteni, hogy kinek írom a tananyagot, ki a célcsoport, hiszen olyan hangvételben és stílusban kellett megfogalmazni a forgatókönyv szövegét. Az életkoromból adódóan a fiatalokat szólítottam meg és próbáltam úgy átadni a tudástartalmat, hogy mint leendő kutyatulajdonosok tudják kamatoztatni, tudjanak belőle tanulni és remek gazdivá válhassanak.

 

Szerencsém volt, mert belekóstolhattam a tesztelés folyamatába is. A tesztelés azért fontos, hogy a forgatókönyv alapján elkészült elektronikus tananyag úgy kerüljön ki az ügyfélhez, hogy abban ne legyen semmilyen hiba. Két tananyagot is teszteltem, amiben lehetőségem volt hozzájárulni, hogy a leendő produktum minél pontosabb legyen. Nagyon élveztem, hiszen azon túl, hogy segédkeztem, magamat is tesztelhettem, hogy mennyire vagyok figyelmes és pontos, illetve mennyire tudom úgy megfogalmazni a javítandó területeket, hogy az egyértelmű legyen. Visszajelzésekből ez úgy tűnt, hogy sikerült, ami nagyon pozitív visszacsatolás volt számomra.

 

Összegzésként azt tudom írni, hogy a gyakornoki időm élményekben gazdagon és kellemesen telt, hiszen a forgatókönyv írásával kiélhettem kreativitásomat, a tesztelésnél kipróbálhattam, hogy mennyire vagyok precíz és pontos és mindezt úgy, hogy egy jó hangulatú társaságban és légkörben tölthettem el.

 

Köszönöm szépen a lehetőséget!

 

A cikk szerzője Hortobágyi Csenge, az ELTE Andragógia szakos hallgatója.

 

A szerzőről

Müller Andrea

Tananyagfejlesztő az ARTudásmenedzsmentnél, aki több éves e-learning fejlesztői és pedagógiai tapasztalattal rendelkezik.

1 hozzászólás

Szóljon hozzá