Mindig is érdekelt, hogy mi vagy hogyan kezdődik el egy elektronikus tananyagfejlesztés? Szívesen lennél gyakornok egy kreatív és együttműködő csapatnál? Akkor az ARTudásmenedzsmentnél a helyed!
Az ELTE PPK másodéves andragógia szakos hallgatójaként az ARTudásmedzsmenttel az egyetemen ismerkedtem meg először, ekkor kaptam a cégről egy betekintést, ami akkor nagyon felkeltette az érdeklődésemet. Szerettem volna belelátni, hogyan telnek egy e-learning fejlesztő cég mindennapjai, milyen struktúrában épül fel egy tananyag, ezért is választottam gyakornoki helyemként a céget.
Első napomon izgatottan indultam el otthonról, hogy mi fog rám várni a gyakornoki időszakom alatt, de az irodai hangulat pozitív volt, jó energiákat sugárzott. A gyakorlatvezetőm először alaposan ismertette velem a céget, beszélgettünk általánosan az elektronikus tananyagfejlesztésről, majd megtudtam, hogy mi lesz a konkrét feladatom.
A projektem egy tananyag forgatókönyvének megírása volt, felelős állattartás témában. Nagyon örültem, hogy volt választási lehetőség macska és kutya altéma közül, hiszen mindig is voltak kutyáim és közel állnak a szívemhez. Kezdő lépésként fontos volt eldönteni, hogy kinek írom a tananyagot, ki a célcsoport, hiszen olyan hangvételben és stílusban kellett megfogalmazni a forgatókönyv szövegét. Az életkoromból adódóan a fiatalokat szólítottam meg és próbáltam úgy átadni a tudástartalmat, hogy mint leendő kutyatulajdonosok tudják kamatoztatni, tudjanak belőle tanulni és remek gazdivá válhassanak.
Szerencsém volt, mert belekóstolhattam a tesztelés folyamatába is. A tesztelés azért fontos, hogy a forgatókönyv alapján elkészült elektronikus tananyag úgy kerüljön ki az ügyfélhez, hogy abban ne legyen semmilyen hiba. Két tananyagot is teszteltem, amiben lehetőségem volt hozzájárulni, hogy a leendő produktum minél pontosabb legyen. Nagyon élveztem, hiszen azon túl, hogy segédkeztem, magamat is tesztelhettem, hogy mennyire vagyok figyelmes és pontos, illetve mennyire tudom úgy megfogalmazni a javítandó területeket, hogy az egyértelmű legyen. Visszajelzésekből ez úgy tűnt, hogy sikerült, ami nagyon pozitív visszacsatolás volt számomra.
Összegzésként azt tudom írni, hogy a gyakornoki időm élményekben gazdagon és kellemesen telt, hiszen a forgatókönyv írásával kiélhettem kreativitásomat, a tesztelésnél kipróbálhattam, hogy mennyire vagyok precíz és pontos és mindezt úgy, hogy egy jó hangulatú társaságban és légkörben tölthettem el.
Köszönöm szépen a lehetőséget!
A cikk szerzője Hortobágyi Csenge, az ELTE Andragógia szakos hallgatója.
[…] elméletébe és gyakorlatába. Az ő beszámolóikat már korábban olvashattátok a blogon (ide, ide, ide) most beszámolunk a mi […]