Mi a mikrotanulás és mik a fő összetevői? Megfelelő ez a megközelítés a céged számára?Hogyan tudsz sikeres mikrotanulási stratégiát fejleszteni? Mai cikkünkből kiderül!
Mai bejegyzésünkben bemutatjuk a Microlearning három összetevőjét és néhány fontos teendőt, hogy el tudd helyezni a microlearninget vállalatodon belül.
- A mikrotanulás mindig egy meghatározott teljesítményt céloz meg, egy adott dolgon kíván változtatni. Egy mikrolearning modul célja egy koncepció bevezetése, egy viselkedés megváltoztatása vagy egy ötlet felfedezése – azaz egy teljesítményi célhoz kapcsolódik.
- A mikrotanulás tartalmaz egy célzott tanulási tevékenységet
Ez lehet egy játék, egy vita, vagy egy interaktív videó, de a tevékenység csak a megváltoztatni kívánt viselkedésre, vagy a fogalomra koncentrál.
- A mikrolearning akkor megfelelően hatékony, ha egy nagyobb oktatási stratégia része:
A mikrotanulás általában nem létezik önmagában. Akkor megfelelően hatékony, ha a szervezet széleskörű oktatási stratégiájának része. Ahelyett, hogy egy 2 órás kurzust egyszerűen szétszedünk rövidebb részekre, ezeknek a mikrolearning elemeknek egy szélesebb oktatási stratégia részének kell lenniük, amivel javítható a szervezet teljesítménye, és hozzájárul a jövőkép megvalósításához.
Használhatom a micorlearninget nálunk?
Ez a módszer megfelelő lehet a szervezetednek, ha:
- a céged termékei, vagy szolgáltatásai gyakran változnak, frissülnek, megújulnak
- szeretnél új szoftvereket és folyamatokat bemutatni
- a célod a változások kezelése
- a munkavállalóid különböző képességűek, vagy a tudás különböző szintjein vannak.
- a siker kulcsa a befejezettségi arány
Annak ellenére, hogy a mikrotanulás hatékony megoldás lehet a rugalmasság és gyorsaság szempontjából a vállalati oktatásban, csak azért ne vezessük, be, mert azt gondoljuk, hogy a hagyományos képzés gyorsabb, olcsóbb verziója. A mikrotanulás modulok rövid, célzott tartalmakat jelentenek különböző témájú ismeretanyagokkal, de a fejlesztésük hosszabb időt vehet igénybe, mint a hagyományos tréningeké.
Négy lépés a mikrotanulási stratégia fejlesztéséhez:
Ha még nem ismered a mikrotanulás módszertanát, kezdj egy prototípussal, amit aztán fejleszteni tudsz a megfelelő szintre.
- Felmérés: Térképezd fel a céged szükségleteit, és határozd meg, hogy milyen viselkedést szeretnél megváltozatni a mikrotanulással.
- Értékelés: Melyik kurzussal, vagy modullal boldogulnak kevésbé a tanulóid? Melyik iránt kisebb az érdeklődés? Milyen okai vannak ennek?
- Design: Válassz egy dizájnt, amit sok különböző módon és témában fel tudsz használni. A széleskörű alkalmazhatósággal időt és erőforrást takaríthatsz meg.
- Határozd meg: Milyen költségvetés, időkeret és belső erőforrások állnak a rendelkezésedre? Érdemes több energiát és időt fektetni a kezdeti tervezésbe, mert később is újra tudod majd alkalmazni.
Ha részletesebben érdekel a mikrotanulás és a tervezés gyakorlata, angol nyelven elérhető egy letölthető e-book ITT az elearningindustry.com oldalán. A cikk eredetije a ITT olvasható. Ha mikrotanuálás, vagy e-learning oktatási rendszer bevezetését tervezed a cégednél, tanácsért, árajánlatért keresd bátran kollégáinkat az info@artudasmenedzsment.hu e-mail címen, vagy a +36 1 782 89 19-es telefonszámon!