A microlearning tulajdonképpen sok rövid tananyag (leggyakrabban videók) sorozata.
Mennyire tekinthető hatékonynak?
Egyesek szerint nem több egy hóbortnál. Mások azonban úgy gondolják, hogy a microlearning a tanulás jövője az általunk elért technológiai fejlesztéseknek köszönhetően, különösen a mobileszközök terén, amik ma már mindenki számára lehetővé teszik a kényelmesen, rugalmasan elérhető tartalmak fogyasztását.
A következőkben 13 érdekes kutatási eredményt szeretnénk bemutatni a microlearningről. Ezek az eredmények megmutatják, hogy a microlearning mennyire hatékony módszer, különösen azok számára, akiknek csak kevés idejük van arra, hogy önfejlesztéssel foglalkozzanak. Ez nagyjából mindenkire igaz a mai világban, így elmondhatjuk, hogy a microlearning mindenki számára ideális megoldást kínál.
Hihetetlenül hangzik? Olvasd el az alábbi, kutatásokból származó idézeteket és dönts róla te magad!
„A microlearning 22%-kal jobb információmegőrzést eredményez a hagyományos oktatással szemben.” (Drezdai Egyetem kutatása)
„2019-re, a videó az internet 80%-át teszi ki világszerte.” (Cisco)
„Azok az emberek, akik microlearningen keresztül tanultak 28%-kal gyorsabban válaszoltak a kérdésekre.” (Drezdai Egyetem kutatása)
„Egy 1 perces videó tartalma körülbelül 1,8 millió írott szóval ért fel az információmegőrzés gyakorlása során.” (Forrester)
„A K+F szakemberek 94%-a nyilatkozta azt, hogy előnyben részesítik a microlearninget a hagyományos időigényes e-learningel szemben, mert a tanulóik is jobban preferálták azt.” (Boyette kutatás)
„A fiatalok 53%-a inkább preferálja az akár munka közben is végezhető tanulást, mint a hagyományos megközelítéseket.” (ATD Kutatás)
„Az emberek által koncentrációra fordítható idő 50%-kal csökkent az elmúlt évtizedekben.”
„Az átlagos munkavállalók a munkaidejük mindössze csak 1%-át tudják önfejlesztéssel tölteni. Ez körülbelül 4,8 percet jelent naponta.” (Deloitte)
„2020-ra az ezredfordulón születettek a világ munkavállalóinak 50%-át teszik ki.” (PriceWaterhouseCoopers)
„A modern technológiához értők 75%-a jobban szeret videót nézni, mint e-mailt, dokumentumokat vagy webes cikkeket olvasni.” (Forrester)
„A kis szegmensekből álló tananyagok 17%-kal hatékonyabbá teszik a hagyományos oktatásról való átállást.” (Journal of Applied Psychology)
„A kutatásban részt vevő 385 alkalmazott fele nyilatkozta azt, hogy szívesebben használnák a vállalati tanulási eszközeiket keretrendszerükben, ha a kurzusok rövidebbek lennének.” (Software Advice)
„Az ezredfordulós generáció 27-szer vált a feladatok között óránként.”
Forrás:
https://elearninginfographics.com/interesting-pieces-research-microlearning/