Ha terveinkben van, hogy szeretnénk belekezdeni egy új online képzés, vagy tananyag értékesítésébe akkor célszerű előtte piackutatást végeznünk, hiszen ezáltal számos információt kaphatunk arról, hogy melyik az a terület, amely jövedelmező lehet vállalkozásunk számára, illetve megismerhetünk fontos tanulmányokat, adatokat egy adott piacról, vagy iparágazatról. Mindezen adatok azonban részletes értelmezést, feldolgozást igényelnek.
Bemutatunk most három módszert, mely segítheti a kutatásunkat, ha egy új terméket, vagy szolgáltatást szeretnénk piac rádobni:
- Felmérések
Az online közösségi hálózat egy nagyszerű tér arra, hogy felméréseket készítsünk egy adott ötletünkről, hiszen széles körben elérhetünk embereket általa. Elküldhetjük e-mailben, vagy megoszthatjuk közösségi oldalakon az összeállított felmérésünket, mely alapján láthatjuk, lenne-e igény az értékesíteni kívánt termékünkre, szolgáltatásunkra. Számos, már elvégzett felmérést, illetve esettanulmányt le lehet tölteni online, azonban fontos, hogy megnézzük ezek forrásait annak érdekében, hogy valóban hiteles eredményekhez jussunk hozzá. Előfordulhat, hogy egy felmérés csak egy adott népességet, vagy korosztályt célzott meg, mely torzíthatja a számunkra szükséges eredményeket.
- Kísérletek
A kísérletek megtervezése időigényes és költséges folyamat, ám a jövőre nézve számos előnyre tehetünk szert általa. Hasznos módszer lehet, ha például egy új termékünket vagy szolgáltatásunkat korlátozott ideig kedvezményesebb áron kínáljuk és mindeközben kísérletezünk vele, illetve kideríthetjük, hogy melyek az ügyfelek számára kedvezőbb feltételek. Ehhez azonban számottevő ügyfél interakcióra lesz szükségünk.
- Megfigyelések
Az egyszerű körültekintések a fizikai és az online térben egyaránt megannyi információkat nyújthatnak számunkra, hiszen például a különböző közösségi oldalak betekintést nyújtanak számos iparág trendjeiről és népszerű termékeiről, melyeket érdemes figyelemmel kísérni.
Adattípusok
Ne feledjük, hogy a különböző adattípusok egyedi analitikai megfigyelést igényelnek. Az elsődleges adatok tartalmaznak minden olyan információt, melyet kifejezetten a kutatás céljából szereztünk be. Ide tartoznak például a különböző visszajelzések egy termékről vagy szolgáltatásról. A másodlagos adatok a már rendelkezésre álló információkra vonatkoznak, mint például a korábban elvégzett felmérések, tanulmányok. Mindkét típus hasznos lehet a saját piackutatásunkban, de figyelnünk kell a dátumokra, hiszen a piac gyorsan változik és minden elavult dolog károsíthatja a kutatásunkat. Emellett viszont követhetjük, hogy a piac egy adott időn belül hogyan változott, mely akár a jövőbeli trendek előrejelzésére is lehetőséget adhat, így ennek megfelelően igazíthatjuk az üzleti eljárásainkat.
Forrás: https://www.bigcommerce.co.uk/ecommerce-answers/how-research-market-demand/