Már 2021-ben járunk, ám az elmúlt évekhez kapcsolódó kihívások és a Covid-19 még mindig az életünk részét képzik. Az oktatás továbbra is táv vagy hibrid formában folytatódik a világ legtöbb részén és az év legnagyobb részében. Így 2021-ben az oktatás ismételten nagy változás mutat a Covid előtti időkhöz képest.
Dr. Rhianna Rogers számos más szerep és cím mellett a történelem és az antropológia interdiszciplináris tanulmányainak a docense, valamint a SUNY Empire State College globális őslakos ismeretek programjának az igazgatója. Rogers 2018 óta távoktatási rezidens programokat is végez, egy nyílt forráskódú közösség kiemelkedő tagja és gyakorlója, illetve nagy tapasztalattal rendelkező online oktató.
Külső szemmel nézve Dr. Rogers online tanítási szokásait könnyű emberfeletti teljesítménynek látni. Rogers minden saját oktatást nyílt forráskódból készíti elő. Hallgatói sosem fizettek tankönyvekért, a Covid előtt számos alkalommal könyv és számítógépes kölcsönzési rendszert is fenntartott irodájában. Számos online tanfolyam létrehozása és oktatása mellett a Buffalo projektet is vezeti, amely rendszeresen felméri és rögzíti a hallgatók viselkedését, az igazságosabb online tanulási környezet megteremtése érdekében.
Dr. Rogers szerint mindig az volt az általános elképzelés, hogy az online oktatás csak másodlagos és hogy azok, akik nem személyes formában folytatják a tanulmányaikat kevesebb ismeretre tesznek szert. Ez az elképzelés azonban valós adatok alapján elmondható, hogy pontatlan, hiszen az online oktatás által a hallgatóknak több lehetőségük van az oktatás részvételére, elköteleződésére. Az online oktatás pozitív lehetőségeit azonban csak egy képzett oktatóval lehet a felszínre hozni.
A Covid előtt az embereknek volt egy digitális önmaguk, ami sok esetben eltért a valóságtól. Antopológiai szemmel nézve, azonban látható a világ elmosódása, az oktatás és a munka távoli helyzetbe kerülésével, hiszen a tényleges és a digitális személy egy újfajta módon keveredik, melyet fontos figyelembe venni. Mindezek számos kérdést vetnek fel. Mit jelent számunkra a világ elmosódása? Hogyan fogunk olyan szakmai és oktatási környezetet létrehozni, ami figyelembe veszi az emberek különbségeit? Hogyan tudjuk elhatárolni az személyes és online cselekvéseket, ha mindezek ma egybefolynak?
Azok, akik éveket töltöttek az elearning-gel, online tanulási platformok létrehozásával, oktatásával tudják, hogy éles különbség van a vírus által bekövetkezett vészhelyzeti oktatási módoktól és a jól megtervezett online tanfolyamoktól. Épp ezért fontos változtatni a tanulás jellegén, ha a helyzet 2021-ben és azon túl is megköveteli az online teret.
Dr. Rogers szerint számos olyan oktató van, aki a vírushelyzet előtt soha nem használt PowerPointot, nem hallott a Zoom-ról és a tanulásirányítási rendszerekről. Ezek az emberek soha nem tanultak az oktatási technológiákról, hanem egy hirtelen mélyvízként érte őket mindez.
Mivel számos helyen az oktatók nem kaptak valódi képzést az online oktatásról, nem volt a tanárok mellett egy oktatási vezető, segítő így az első félév a Covid alatt sok esetben eredménytelennek bizonyult. Fontos tehát, hogy most már felzárkózzunk az online oktatás terén és korszerű, jelenleg érvényes és alkalmazható technikákat használjunk a tanításban.
Dr. Rogers ragaszkodik ahhoz, hogy az online tanítási szokások jól illeszkedjenek a legtöbb – ha nem az összes – oktató képességeihez. Emellett pedig szerinte fontos figyelembe venni a digitális szakadék növekedését is, hiszen azok, akik technológia nélkül működnek, még nagyobb lemaradást fognak mutatni teljesítményükben, mint korábban, mely tovább fokozza a jóléti és a lemaradó társadalmak közötti eltéréseket.
2021-ben és az azt követő években, az oktatás szempontjából társadalmi, gazdasági és etnikai jellemzők szerinti megosztottságot tapasztalhatunk. Éppen ezért mindezen kérdésekkel fontos foglalkozni és szembenézni a jövőben, hogy a lehető legjobbat hozhassuk ki világszerte ebből a helyzetből az oktatás terén.
Forrás: https://news.elearninginside.com/education-in-2021-predictions-and-guidance-from-dr-rhianna-rogers/