E-learning során már régóta bevett szokás, hogy a tananyagban gamifikációs elemek is beépítésre kerüljenek, hiszen ezzel növelhető a tanulási élmény, valamint az elköteleződés a tanulás iránt. De lehetséges még fejlődni a gamifikációs elemek terén? A válasz határozottan igen!
Ebben a cikkben három példát mutatunk be fejlett gamifikációs lehetőségekről!
1. Küldetés és avatárok
Az úgynevezett avatárok használata akkor bizonyulhat fejlett és hatékony módszernek, ha mindezt összefüggésbe hozzuk a tananyag tartalmával, valamint egy küldetést állítunk fel. Például egy pénzügyi kurzus esetén izgalmas küldetés lehet, hogy a tanulóknak a szervezetet meg kell védeni a különféle pénzügyi csalásoktól. Ebben az esetben az avatár lehet mondjuk egy detektív, aki képes azonosítani a szervezetben felmerülő lehetséges kockázatokat. Ezt a módszertant számos más témakörű tananyag mögé fel lehet húzni, mely igen fejlett játékstratégiát jelent 2021-ben.
2. Történetmesélés – A következő szint
A történetmesélés felhasználható arra, hogy a tanuló érdeklődését folyamatosan fenntartsuk a tananyag iránt. A történetmesélést megtehetjük rendszeres időközönként vagy különféle szinteken is, azonban arra fontos figyelni, hogy mindez egy állandó jelleggel történjen, hiszen így érhető el a figyelem folyamatos fenntartása.
3. Szemelyre szabott tanulási tapasztalatok
A személyre szabott tanulás azt jelenti, hogy a tananyagot a tanuló neve, preferenciája, vagy a kurzus elején meghozott döntései határozzák meg. Amikor a tanuló információt ad meg magáról, ez aztán felhasználható egy teljesen személyre szabott élmény nyújtásához, ami szintén egy fejlett gamifikációt jelent napjainkban.
Összefoglalásként elmondható, hogy ma egy fejlett és hatékony e-lerning kialakításával, a tudás átadása mellett élvezetes és vonzó élményt biztosíthatunk tanulóink számára, amely minden bizonnyal jövedelmezően hat rájuk és a szervezet számára is.
Forrás: https://elearningindustry.com/advanced-gamification-strategies-to-use-2021