Érdekességek Eszközök Módszertan

Tananyagfejlesztő eszközök – 2. rész

Milyen szempontok alapján válasszunk tananyagfejlesztő eszközt?

A cikk első részében megnéztük, hogy mikor válogassunk asztali és mikor felhő alapú fejlesztőeszközök közt. Ebben a részben most megvizsgáljuk, milyen csoportjai vannak e-learning tananyag típusait tekintve.

PowerPointba épülő szerkesztő eszközök: Sokat beszéltünk már a rapid módszerről, amellyel egy korábban elkészített prezentációból tudunk SCORM szabványos tananyagot varázsolni. Ilyenek a PowerPointba épülő add-onok, kiegészítő modulok is. Ezta  típust azoknak a KKV-knak szoktuk ajánlani, akik csak néhány – már jól elkészített – prezentációt szeretnének feldolgozni. Remek megoldás olyanok számára, akik még csak most ismerkednek az e-learning tananyag szerkesztéssel.

“Hagyományos” tananyagszerkesztő eszközök: Nem rendelkeznek semmiféle plusz funkcióval, mint a korábbi csoport, de nem PPT-be épül, hanem különálló szoftver. Nem feltétlenülélhetünk a legmodernebb funkciókkal, úgymint a reszponzibilitás, így azok számára lehet megfelelő, akiknél még nem használják az e-learninget mobileszközökön, hanem asztali számítógépen, vagy laptopon.

Reszponzív tartalom előállítására képes eszközök: Amennyiben olyan szervezetnek kell ajánlanunk fejlesztő eszközt, ahol sokat utaznak, már kialakult keretei van az e-learningnek, mindenképpen olyan eszközt ajánlanánk, amelyek képesek olyan anyagot előállítani, amit mobileszközökön is elérhetünk. Ehhez már egy jól kialakított gyakorlat is szükséges, haladóbb szinten ajánljuk olyan szervezeteknek, akik akár saját fejlesztő csapattal is rendelkeznek, esetleg a megvásárolt kész tananyagokat maguk frissítik.

Speciális funkciókkal ellátott fejlesztőeszközök: Érdemes beszélnünk azokról a szerkesztőeszközökről, amelyekbe beépítésre kerültek olyan funkciók is, mint a képernyőrögzítés, elágazástámogatás és más interaktív funkciók.

  • Szoftver szimuláció: Bár képernyőképek rögzítésével is tudunk dolgozni, sokkal kifinomultabb funkciókat tudunk kihasználni, ha szoftverszimulációt használunk. Ezek a képernyők rögzítése mellett naplózzák a kattintásokat, egérmozgást és sok esetben a hangalámondást is.
  • Elágazások kezelése: Ahogy a funkció neve is mutatja, kitűnően kezelhetőek a döntésekből fakadó elágazások, sajátos tanulóutak, vagy kérdés esetében a jó-rossz visszajelzések. Egy PPT-be épülő modul leginkább csak lineáris tananyagokkal tud dolgozni.
  • Interaktivitás: Hotspot, vagy drag&drop feladatok beillesztése, videókba illesztett elágazások, hivatkozások mind az interaktivitás eszköztárát színesítik, ha tudjuk hazsnáljuk őket bátran!
  • VR/AR/3D lehetőségek: Az e-learning trendek között mindig helyet kapnak a kiterjesztett valósággal (AR) és virtuális valósággal (VR) kapcsolatos lehetőségek. Ezek általában lehetővé teszik, hogy a tanuló egy valós helyzetbe kerüljön, amelyben 360°-ban körbe tudjon nézni, legyen ez akár egy tanterem, üzem, építkezés, vagy egy utcarészlet.

Forrás: https://elearningindustry.com/how-do-you-choose-between-different-types-of-elearning-authoring-tools

A szerzőről

elearning.co.hu

Szóljon hozzá