Tanulási élmények tervezése ABC LD módszerrel – 2. rész
Az előző cikkben megismerhettük az ABC LD építőköveit a hat tanulási tipp alapján. Lássuk mindez hogyan alkalmazható a Moodle rendszerében!
A hat tanulási típus tevékenységhez az ABC LD csapata egy nagyon hasznos eszközt hozott létre a Moodleban ,,ABC Moodle Tool Wheel” néven. Ez megkönnyíti a workshop résztvevői számára, hogy hozzákapcsolják a Moodle tevékenységek meghatározott típusait az egyes tanulási típusokhoz, amelyeket beépítettek a storyboardjukba, és elkezdhetik a Moodle-on a kurzusaikat a storyboardjuk alapján.
Az ABC Moodle eszköztárcsa, amelyet @ABC_LD hozott létre
az ABC Learning Design csapata kidolgozott egy módot arra, hogy műhelyeiket az online kézbesítéshez igazítsák. Ezt az online módszert használja a Moodle Akadémia csapata a Moodle Akadémia kurzusainak megtervezéséhez. Amellett, hogy számos forrást és útmutatót adott a műhelyük online futtatásához, az UCL kifejlesztett egy online, nyílt forráskódú eszközt is, Learning Designer néven.
A tanulási típusok kártyákhoz hasonlóan a Learning Designer lehetővé teszi a tanárok számára, hogy lássák az egyes tanulási típusok arányát a kurzusaikban. Az ABC LD azonban egy lépéssel tovább viszi mindezt. Amikor a résztvevők felviszik a kurzusaikat alkotó tevékenységeket a Learning Designerbe, megadhatják az időtartamot, a csoport méretét, a szinkron vagy aszinkron módot, a tanár jelenlétét a tevékenységben, valamint még forrásokat is tudnak csatolni mindehhez. Mindezen információk elemzésével a Learning Designer egy diagramot készít, amely áttekintést nyújt a tervezés alatt álló tanulási tapasztalatokról, lehetővé téve a tanárok számára, hogy láthassák, hol van szükség módosításra.
Végül a Learning Designer azt is lehetővé teszi a tanárok számára, hogy a különböző Moodle-tevékenységekből álló storyboard-okat Word-fájlba exportálják, így ezeket meg tudják osztani másokkal is, valamint menteni tudják közvetlenül egy Moodle biztonsági másolatba, amit később importálhatnak a Moodle tanfolyamukban.