Az online képzések használatának növekedése magával hozta az igényt az összetettebb, bonyolultabb elearning tartalmak felé. Mindez a tananyagfejlesztőket nagyobb, izgalmasabb feladat elé állítja, mely teret ad a kreativitásnak.
A kihívás azonban sokszor a hatékonyság megteremtésében mutatkozik meg, főleg mivel a legtöbb vállalat olyan e-learning tartalmat szeretne, amely egy méretben használható és amely egyetlen modulban lefed mindent.
Ennél azonban léteznek jobb megoldások is! Cikkünkben öt olyan tippet mutatunk be, mely javítja az e-learning tartalmak hatékonyságát és a szervezetet a jobb képzési és üzleti eredmények felé tereli.
1.Tipp: E-learning tartalmak használata a scrom modulokon túl
Az LMS-alapú SCORM modulok a vállalati e-learning alappillérei és számos esetben valóban a legjobb választásnak tekinthetőek. De messze nem az egyetlennek! Mikrolearning, szöveges üzenet, chatbot alapú tartalom, infografikák, videók, podcastok, e-könyvek, szimulációk stb… a lehetőségek listájának csak a képzelet és a rendelkezésre álló erőforrások szabnak határt.
Vizsgáljuk meg, mire képes a csapatunk és eszközeink, találjunk ki új ötleteket, és ami a legfontosabb, gondoljuk át, kik a célcsoportunk, és hogyan fogják használni az e-learning tartalmat.
- A tudás átadása és megtartása a cél? Válasszunk egy folyamatos tanulási paradigmát, amely alapulhat akár mikrolearningen. Hozzuk létre úgy a képzést, hogy azt naponta vagy hetente többször, rövid sorozatokban létrehozva végezhessék el tanulók.
- Viselkedés megváltoztatása az igény? A szimulációs és a forgatókönyv-alapú tanulás erre nagyszerű megoldásokat nyújt.
- Folyamat tanítására van szükség a képzésben? A videók használata remek eszközök mindezek bemutatására.
2. tipp: világos, átlátható tanulási célok megfogalmazása
Gondoljuk át, milyen célból képezzük a tanulókat? A képzések befejeztével mi az, amit szeretnénk, hogy tudjanak és hasznosítsanak a tanulóink? A tanulási céloknak konkrétnak és mérhetőnek kell lenniük. Tartalmazniuk kell egy cselekvési tervet a kezdettől a befejezésig, amely segíti az oktatókat abban, hogy a tanulókat az alapismeretektől a magasabb szintű gondolkodás és megértés felé vezessék.
Használjunk táblázatokat, grafikonokat az eredmények követéséhez és leszűréséhez, így az egész folyamat során láthatjuk a teljesítéseket. Így szükség esetén be tudunk avatkozni a folyamat alatt is.
3. tipp: Tanulók bevonása, megtartása egy nagyszerű történettel
Ugyanazt témakört számos verzióban fel lehet dolgozni, el lehet készíteni a tanulók számára. Használhatjuk a narratív vezetés, történetmesélés eszközeit, szituációs, játékos feldolgozást, vagy akár ezek kevert verzióját is. A lényeg, hogy a célcsoport számára azt a leghatékonyabb megoldást válasszuk, mely megragadja őket, és biztosítja az elkötelezettséget számukra a tananyag iránt.
4. tipp: A kevesebb néha több!
Ahelyett, hogy egy enciklopédiát próbálnánk létrehozni a tanulók számára, melyben minden információ megtalálható, inkább szűkítsük a tananyag tartalmát, fókuszálva a lényeges információkra. A tanulók sokkal hatékonyabb eredményt érnek el, ha nincsenek elárasztva végtelen mennyiségű információval. Miután meghatároztuk a tanulási céljait, válasszuk ki azokat a tartalmakat, melyek elengedhetetlen a célok eléréséhez.
5. tipp: A tanulók tájékoztatása
A visszajelzések beépítése az e-learning tartalomba nagy hatással bírnak. A visszacsatolás gyakran tudásellenőrzéseken és egyéb tevékenységeken keresztül történik a képzés során.
Milyen célt szolgálhat?
- Tájékoztatás,
- Önellenőrzés,
- Korrekciók,
- Bizonytalanság csökkentése.
Ne feledjük, a jobb e-learning tartalom, jobb eredményhez is vezet! Befektetni időt, energiát és pénzt egyaránt kifizetődő egy jól felépített képzéssel.
Forrás: https://www.neovation.com/blog/39-5-ways-to-improve-your-elearning-content