A tanulás szerepe a vállalati képzésben
Az alkalmazottak fejlesztése egyre inkább a figyelem középpontjába került a mostanában zajló, vállalati kultúrával kapcsolatos megnyilvánulások során. Egyre fontosabbá válik ugyanis, hogy a szervezetekben kialakításra kerüljön a tanulási környezet. Ahhoz azonban, hogy egy ilyen típusú szervezeti átalakítás létre tudjon jönni, szisztematikus megközelítésre van szükség.
Tanulási élményt segítő virtuális eszközök
Sokunk számára ismert már az a tény, hogy a tanulás akkor tud a leghatékonyabbá válni, ha azt folyamatosan műveljük. Az első fontos komponens ahhoz, hogy egy szervezet tanuló szervezetté váljon, hogy létrehozzon teljesítménytámogató eszközöket, valamint, hogy a kezdeti időszakban a képzési eseményeket folyamatosan nyomon kövesse és értékelje. A teljesítménytámogatás akkor tud hatékonnyá válni, ha tapasztalatokra épül és következetes rendszerben működik.
Ahhoz, hogy a tanulást és a teljesítményt össze tudjuk kapcsolni szervezeti szinteken, olyan eszközöket kell alkalmaznunk, mely élményszerű tanulást biztosít a munkavállalók számára. Olyan tananyagot, képzéseket kell nyújtani a szervezetben, mely aktuális és a mindennapi munkában, tevékenységekben alkalmazható. Fontos, hogy a tanuló valóban alkalmazza is az újonnan megszerzett tudást, hiszen a tudás ezáltal őrizhető meg hosszú távon is. Érdemes azt is megfontolni, hogy miután a munkavállaló megszerezte a szükséges kompetenciát, utána is biztosítsunk számára tudást frissítő eszközöket, hiszen ez is a megtárásához, valamint a teljesítmény növeléséhez fog hozzájárulni.
Online és vegyes tanulás
A digitális eszközök alkalmazását nem szabad alábecsülni a munkavállalók fejlesztése során. Az elearning eszközeivel a tudás átadása sokkal átláthatóbb és követhetőbb tud lenni, mint a hagyományos vezetésű oktatásnál. Az ilyen digitális eszközök, tanulási portálok vagy LMS segítségével könnyen elérhetőek. Ha kombináljuk az elearning eszközöket olyan más tevékenyégekkel, mint például a mentorálás, vagy az utánkövetés, még nagyobb hatékonyságot érhetünk el. Egy ilyen kevert tanulási rendszer megléte sokkal színesebbé és vonzóbbá teszi a tanulást, az azonban fontos, hogy a különböző eszközök mindig egymásra épüljenek és egymást támogató eszközök legyenek.
A tanulási kultúra létrehozásának szisztematikus megközelítése
Egy szervezet gyakran átveszi vezetője személyiségét, értékeit. Emiatt fontos, hogy egy szervezet tanulási kultúrájának bevezetését felülről kezdjük el, majd onnan lefelé vigyük tovább. Ez azt jelenti, hogy a vezetőknek példaként kell viselkedniük a munkavállalók előtt, valamint lehetővé kell tenniük és támogatniuk kell a munkavállalók sikereit. Ebből következi, hogy a vezetők képzéseinek is óriási jelentősége van egy tanuló szervezet kialakításánál, hiszen a vezetőknek meg kell tanulniuk, hogyan támogassák munkavállalóikat, és hogyan kommunikálják feléjük a képzési terveket, valamint az ahhoz kapcsolódó célokat.
Erős tanulási kultúra kiépítése
Mindent összegezve a megfelelő tanulási stratégia alkalmazása lehetővé teszi, hogy egy szervezet tanuló szervezetté váljon, melyekben a munkavállalók folyamatosan fejlődhetnek és ezzel növelhetik önmaguk és a szervezet sikerességét, hatékonyságát. Az elearning eszközök számos lehetőséget nyújtanak, mely közül minden szervezet megtalálhatja a számára szükségeset és párosíthatja más, tanulást támogató eszközökkel. Megéri tehát az alkalmazottak fejlesztésébe fektetni, hiszen ez hosszútávon mindenképp profitálni fog a szervezet számára és növelni fogja versenyképességét is.
Forrás:
https://elearningindustry.com/build-digital-learning-culture-organization