Előző heti cikkünkben a blended learning, azaz a vegyes tanulási rendszer jelentéséről és előnyeiről volt szó. Sorozatunkat folytatjuk három olyan szervezet bemutatásával, ahol a blended learning igen hamar sikerré nőtte ki magát.
Lássuk hát:
Ernst & Young
Az Ernst & Young egy multinacionális szakmai szolgáltató cég. Korán felismerte, hogy a szervezet számára előnyt jelenthet a vegyes képzés és már 2000-ben bevezette ezt a képzési rendszert. Nem sokkal a megvalósítás után, a szervezetnek 35%-kal csökkentek a képzésre fordított kiadásai anélkül, hogy feláldozták volna a képzés tartalmát és minőségét. Az elearningnek köszönhetően a képzési programjaik sokkal skálázhatóbbá váltak, hiszen 2900 órányi tanterem alapú tanulást 700 óra webalapú tanulásba, 200 óra távoktatásba és 500 óra tantermi kurzusba fordítottak át. Mindazáltal a teljes tréning idő körülbelül a felére csökkent. Ezek a változások hatalmas előnyöket biztosítottak a szervezet számára. A vállalat képes volt elindítani egy globális elearning platformot, melybe több mint 100.000 munkavállalót bevontak. Ezzel nem csak a költségeket csökkentették, de nagyban megugrott a szakmai fejlődések száma a cégnél, hiszen lényegesen több munkavállaló számára nyílt lehetőség a képzésben részt venni, mint a hagyományos képzési rendszerben.
THE BOEING COMPANY
A Boeing repülőgépekkel foglalkozó multinacionális vállalatnak számos speciális kihívása előtt állt a képzések kapcsán. Az üzletfejlesztési céljaikhoz szorosan illeszkedve szerette volna fejleszteni az értékesítési csapatok számára elfogadott vezetői képzést. A vállalat egy vegyes tanulási rendszert dolgozott ki úgy, hogy nyolc webalapú képzést indított virtuális környezetben. A résztvevők itt is egy nagy számot tettek ki. A képzés lehetővé tette számukra, hogy alaposan megismerkedjenek a munkakörrel, az ahhoz kapcsolódó felelősséggel és feladatokkal. Mindezt egy négy napos élő tanfolyam előtt ismerhették meg. Az élő tanfolyamon aztán olyan képzett és tapasztalt szakemberek adtak át tudást, akik a mindennapokban sűrű elfoglaltságuk miatt nehezen voltak elérhetőek. A képzés eredményei lenyűgözőek voltak. A képzésben részvevők 82,5%-a értékelte úgy a kurzust, hogy az azonnal alkalmazható a munkájuk során. A képzést átlagosan egy 5-ös skálán 4,5-re étékelték a tudásszerzés, a teljesítmény javítása és a munkára gyakorolt hatása területeken.
Intel Corporation
A microprocessor óriásnak arra volt szüksége, hogy tekintettel a műszaki összeszerelő vonalaik összetettségére, a technikusaik rendkívül jártasak legyenek a berendezések területén. A technikusoknak nem csak hibátlanul kell üzemeltetniük a berendezéseket, hanem a megelőző karbantartást és probléma esetén a hibaelhárítást is el kell tudniuk végezni. A technikusoknak, azonban ezen szükséges kompetenciáik eltértek attól függően, hogy milyen telephelyen, helyszínen dolgoztak. Ehhez az Intelnek olyan oktatási megoldást kellett kialakítani, mely az eltérő helyszíneket és a tudást összekapcsolja, minimális időbefektetéssel. A vállalat olyan vegyes tanulási rendszert alkotott meg, amelyek digitális szimulációkat, forgatókönyveket és interaktív gyakorlatokat foglaltak össze. A képzés során az is fontos volt, hogy magas résztvevői aránnyal tudjon működni. Rendszerük egy olyan végrehajtó-központú tanulási modellt követett, mely a rendszeres feladataikat képzési projectekbe integrálta. Ez a rendszer lehetővé tette a szervezet technikusai számára, hogy gyorsan és hatékonyan megtanulhassák az új készségeket. Mindezt élményszerű, önálló és oktató vezérelt tanulás együttes kombinációjával tették lehetővé. A képzés két hétig tartott és 157%-os megtérülést eredményezett 2,27 haszon/költség aránya mellett.
Forrás: https://www.cgsinc.com/blog/3-examples-of-blended-learning-boosting-workforce