Ügyfelünk egy olyan interaktív tananyag igényével keresett meg minket, melynek célja, hogy javítsa a termelési részlegek és a központ közötti kommunikációt, és gördülékenyebbé tegye az együttműködést azáltal, hogy betekintést nyújt a célcsoportnak a beszerzési, anyaggazdálkodási és pénzügyi folyamatokba.
Az ügyfelünknek határozott elképzelései voltak a koncepciót illetően, amit a kezdeti megbeszélések során pontosítottunk és részletesen kidolgoztuk. A tananyagot egy játékos kihívásba ágyazta be ügyfelünk, melynek során versenyre hívta az egyes termelési részlegeket. A tananyagban átívelő szálként a Legyen Ön is milliomos! vetélkedő mintájára kaptak feladatokat a tanulók, az elért teljesítményt azonban nem pénzben, hanem söröskorsóban számoltuk – ennek megfelelően a tanulók az anyag teljesítése után gravírozott korsót kaptak jutalmul, valamint a győztes részleg egy csapatépítésre elkölthető összeget („sörpénzt”) nyert.
Az interaktív ismeretátadó oldalakat váltották az egyes témákhoz kapcsolódó, ismétlő jellegű feladatok – mivel a cél kettős volt (egyrészt az információk rögzülésének elősegítése, másrészt teljesítménymérés) a tanuló nem haladhatott tovább az anyagban, amíg meg nem találta a jó megoldást, pontszámot (söröskorsót) viszont az alapján kapott, hogy hányadik próbálkozásra adott helyes választ.
Az anyagban átadott információk nagy mennyiségét a játékos kihívás mellett a vidám színvilág használatával is igyekeztünk ellensúlyozni, könnyebben befogadhatóbbá tenni.
Mivel ügyfelünk számára az e-learning keretrendszert is cégünk működteti, így lehetőségünk nyílt a Moodle-ben rejlő egyéb lehetőségeket is kihasználni. A tanulókat a keretrendszeren belül csoportokba rendeztük a termelési egységeknek megfelelően, így a rendszerben könnyen nyomon követhető volt a verseny állása.
A rendszer azt is lehetővé tette, hogy ügyfelünk kérésének megfelelően a tanulóktól anonim visszajelzést kérhessünk a tananyagról.
Összességében azt mondhatjuk, hogy a téma összetettsége és sűrűsége ellenére sikerült egy játékos és élményszerű tananyagot megalkotni, mely az ügyfél megelégedettségére szolgált.