Módszertan

E-learning szükségletek

maslow_elearningMilyen szükségletei és motivációi lehetnek egy e-learning csapatnak?

Abraham Maslow az emberi szükségletek és motivációk megértése érdekében alkotta meg a szükségletek hierarchiájának egyszerűen alkalmazható skáláját. A piramis legalsó szintjén az alapvető élettani szükségletek, mint például az éhség, szomjúság stb. helyezkednek el, majd a piramis csúcsa felé haladva egyre magasabb rendű motívumokkal találkozunk. Maslow szerint a piramis különböző szintjein található szükségletek csak akkor lépnek fel, ha az alattuk lévő szükségletek részben kielégítettek. Ha ezt az alapelvet kicsit újragondoljuk, közvetlenül alkalmazhatjuk egy e-learning csapatra nézve.

  1. Idő és erőforrás.

Egy sikeres e-learning csapatnak a legalapvetőbb szükséglete az idő és az erőforrás. Ahhoz hogy, elérjük céljainkat hatékonyan kell gazdálkodnunk az idővel és az erőforrásokkal.

 

  1. A második szint a kapacitás

E kategória legnagyobb ellensége a túlterheltség. Egy e-learning projektet csak úgy lehet hatékonyan véghez vinni, ha rendelkezünk megfelelő kapacitással. Csak ebben az esetben lehet egy csapat munkája proaktív.

 

  1. Készségek és kompetencia

A csapattagok készségei és képességei nagyban meghatározzák az e-learning csapat munkáját. Az egyéni készségek folyamatos fejlesztésével növelhetjük a kohéziót és a csapat sikerét, valamint eredményességét.

 

  1. Élmény

Mint az igazi hegycsúcsok elérése esetében, nehéz megfelelni a piramis teljes hierarchiájának. Egyes csaptok külső segítséget alkalmaznak ahhoz, hogy elérjék a csúcs élményt. Ha a csapat azért küzd, hogy elérje a csúcsot, mindenképp szükségük van támogatásra, motivációra.

 

Nektek mi a véleményetek, hogyan juthat egy e-learning csapat a csúcsra?

Kommentben várjuk a hozzászólásokat!

A szerzőről

Göncző Anna

2 hozzászólás

Szóljon hozzá