Eszközök Trendek

Snapchat a vállalati képzésekben

 

snapchat-1360003_960_720

Hogyan használható a Snapchat a vállalati képzések során?

Nem ritka, hogy mire egy szoftver ténylegesen bevezetésre kerül egy vállalat életébe, addigra a választott megoldás szinte már elavultnak tekinthető. Vajon miért érdekes mindez a vállalatok számára?  Elsősorban az Y generáció miatt, hiszen ők az új technológiai megoldások legfőbb fogyasztói, akik a dolgozók jelentős hányadát teszik ki. Sőt mi több, 2025-ig ez az arány még tovább, egészen 75%-ig növekszik majd. Tehát hamarosan ez a generáció lesz a vállalati képzések fő célcsoportja, ami mellett egy képzésszervező sem mehet el szó nélkül. Ezek a tanulók amellett, hogy a technológia hozzáértő felhasználói, ahhoz is hozzá vannak szokva, hogy kedvük szerint választják meg a használni kívánt technológiát, elérhető eszközöket.

Cikkünkben a Snapchat-et, egy sokak által kedvelt, a vállalati képzések világába is kiválóan integrálható alkalmazást vesszük szemügyre. Azoknak, akik esetleg nem használták még az alkalmazást, röviden hat pontban lehetne összefoglalni, hogy mi adja a felhasználói élmény lényegét:

Rövid, lényegre törő tartalom

Amikor azt mondjuk, hogy rövid, akkor valóban rövidre is gondolunk. Egy Snap átlagosan 10 másodperc. Azonban könnyedén összefűzhető belőlük egy rövid történet, ami már jól használható a képzések világában is.

Vizuális megjelenítés 

A Snapek általában mobil készülékkel készített videók vagy fényképek.

Se nem megszerkesztett, se nem tökéletes 

Az alkalmazás nem támogatja a szerkeszthetőséget, tehát nem a tökéletességről szól. A hangsúly sokkal inkább az átadni kívánt üzenet tartalmasságán van, tehát alapkövetelmény a lényegre törő tartalom.

Állandó értesítések 

Minden egyes új üzenetről értesítést kap a felhasználó.

Megfelelés a felhasználók igényeinek

Az így kapott üzeneteket akkor tekintheti meg a felhasználó, amikor a leginkább megfelelő neki.

Csevegő barátok 

Lényeges elem a felhasználók közötti interakció is, ami talán sosem volt még ilyen gyors és egyszerű.

Joggal vetődik fel tehát a kérdés, hogy mindez milyen hatással lehet a vállalati képzések világára? A két legfőbb változás a tanulók technológiával szembeni elvárásaiban, valamint a kézbesített tartalom átalakulásában ragadható meg. Nézzünk meg néhány mindenki számára hasznosítható tippet:

Készítsünk rövidebb tartalmakat!
Törjük a tananyagot mikroleckékké, ahogyan egy korábbi cikkünkben leírtuk.

Használjunk videókat!
A videók készítésében szintén új távlatokat nyit a mobil eszközök elérhetősége, sőt még kimagasló szerkesztői tudásra sincs szükség.

Alkalmazkodjunk a tanulók igényeihez! Az y generáció tanulásra éhes. Miért is ne akarnánk akkor megfelelni ennek az igénynek?

Összességében elmondható, hogy mindenképp érdemes figyelni a körülöttünk zajló változásokat, feljegyzéseket készíteni és elgondolkodni azon, hogy az LMS-en túl is lehet élet a vállalati képzések világában.

forrás: (https://elearningindustry.com/snapchat-changing-corporate-learning)

 

 

 

A szerzőről

Marton Blanka

Szóljon hozzá