Módszertan

A fordított tanterem

Talán már hallottál a fordított tanterem módszeréről, amit külföldön már számos intézményben használnak eredményesen. De vajon mi is ennek az előnye?

 

A fordított tanterem módszerének lényege, hogy a tanulók a tantermen kívül, otthon sajátítják el az elméleti tananyagot, majd később, a pedagógussal a teremben ezt továbbgondolják. Ez a továbbgondolás egy sokkal aktívabb tanulót feltételez, aki nem csak memorizál, hanem a gyakorlatba ülteti át az elméletet.

Ennek köszönhetően a tanulók már a tanulás folyamata során gyakorolják az elmélet gyakorlati megnyilvánulását, feltehetik a kérdéseiket és rávilágíthatnak ez által nagyobb összefüggésekre. Végső soron ez a tanulásnak egy sokkal eredményesebb változata lehet, hiszen nem csak egy csatornán érkezik az információ a diákokhoz, hanem azt tovább tudják gondolni, be tudják gyakorolni, projekteket szervezhetnek köré.

Szeretnéd megismerni a fordított tanterem előnyeit? Nézzük most ezeket! Kattints ide!

A szerzőről

Müller Andrea

Tananyagfejlesztő az ARTudásmenedzsmentnél, aki több éves e-learning fejlesztői és pedagógiai tapasztalattal rendelkezik.

Szóljon hozzá