Egy tananyagfejlesztő olyan tanulási élményeket tervez, melyek az interaktív tevékenységek és a támogató információforrások kombinációi. Sok félreértés övezi ezt a munkát, több okból is.
Gyakran előfordul, hogy egy szakértő tanárból tananyagfejlesztő lesz. Az ő fejlesztéshez való hozzáállásuk legtöbbször a tanítási módszerükből ered, másolódik.
A digitális tanulás egyik legnagyobb problémája a tartalom középpontba helyezése. A tartalom szöveg, videó, néha hanganyag. Az időnk döntő részében online tartalmakat fogyasztunk és osztunk meg. A tanulás egy olyan folyamat, ahol a résztvevők aktívak, felfedeznek, reflektálnak és terveznek. Ez gyakran váltást jelenthet, mert a tanulást hagyományosan az ismeretekkel és az információkkal párosítjuk. Természetesen nem arról van szó, hogy a tartalom ne lenne fontos, de nem ez képezi a tanulás alapját, és főleg nem erre kell fókuszálniuk a tananyagfejlesztőknek.
Nagy trend a digitális tanulásban az “e-learning szuperemberek” megjelenése. Nagyobb csapatokban, a rapid e-learning fejlesztőeszközök elterjedése előtt a tananyagfejlesztők csak a forgatókönyveket dolgozták ki, a tényleges tananyagot egy e-learning fejlesztő készítette el, mert korábban az erre használt technológiák igen összetettek voltak. Manapság a rapid fejlesztőeszközök megkönnyítik a folyamatot, ami azt jelenti, hogy a tananyagfejlesztők közvetlenül dolgozhatnak a szoftverekkel.
Ez azt jeleni, hogy egy tananyagfejlesztő:
- megtervezi a tanulási élményt
- megtervezi a képeket és más grafikus elemeket
- video- és hanganyagot készít
- összeállítja a tananyagot Storyline-ban, Captivate-ben, Lectora-ban, vagy más eszközben.
Így aztán a tananyagfejlesztőnek szükséges ismernie, hogyan tanulnak az emberek, hogyan működnek az e-learning fejlesztőeszközök, legyen képi dizájner és média producer egyben. Az utóbbi kettő jelentik az igazi kihívást, mivel ezek különösen specifikus területek.
Sok minőségbeli probléma abból ered, hogy könnyű használni a szoftvereket, de kreatív, tehetséges tananyagfejlesztőket találni annál nehezebb.