Eszközök Trendek

Hogyan játékosítsunk?

#1 A játékosítás fejlesztése tanulási célokra

Ma már sokkal könnyebb, gyorsabb, és olcsóbb a hatékony játékosítási megoldások kidolgozása, mint néhány éve. Számos felhasználói tapasztalat bizonyítja, hogy milyen stratégiák működnek jól, és milyenek egyáltalán nem. 

A hagyományos e-learningben a játékosítást használhatjuk a készségek fejlesztésére, hogy a tanulók jártasabbak legyenek adott témakörökben, használhatjuk arra, hogy segítsük a tanulás hatékony megvalósulását a munkahelyeken, és arra is, hogy a tanulók viselkedését szabályozzuk hosszabb távon, így könnyebb a szervezeti kultúrát kialakítani.

#2 Az m-learning és a mikrotanulás

Ebben az évben terjedt el szélesebb körben az is, hogy egyre több cég választja az m-learninget, azaz a mobile learninget, amikor a tanulók bárhol és bármikor elérhetik a tananyagot. A mikrotanulás alapú képzések pedig az idő- és költséghatékonyság szempontjából jelentenek kiváló megoldást.

Az okostelefonokra készített, falatnyi méretű tananyagokból szerencsére nem szenvedünk hiányt. Ezek biztosítják például azt, hogy útközben is tanulhassunk, hogy gyorsabban beilleszkedhessünk egy új cégbe, vagy azt, hogy egy-egy rövid esettanulmányon keresztül sajátíthassunk el tudást.

#3 Alkalmazási területek széles választéka

Ahogy a játékosítást egyre több siker övezi, egyre inkább merik különböző szinteken alkalmazni azt. Például egy-egy hagyományos e-learning kurzust sokkal érdekesebbé tehet, kielégít változatos képzési igényeket is (formális, nonformális, csoportmunka, teljesítménymenedzsment stb.), a tanulásnak egy új aspektusát mutatja meg, amivel az élethosszig tartó tanulásra ösztönzi a tanulókat.

#4 A vállalati képzések

Egy jó játékosítási stratégia megalkotásával a vállalati igények egész sora fedhető le. Hatékonyan használhatjuk a beillesztésnél, értékesítési tréningeken, vezetői képzéseken, szakmai készségfejlesztéshez, és compliance tréningekhez is. A játékosított tanulás ezeket mind felhasználóbarátabbá teszi, és jobban elkötelezi a tanulókat adott téma iránt.

Hogyan kezdjünk neki?

Határozzuk meg az akadályokat (külső és belső), amelyek megakadályozhatják a tanulási folyamat sikerességét, vagy éppen elősegíthetik az egyének motivációját.

Tegyük érdekeltté a tanulókat a folyamatban, adjunk meg minden releváns információt nekik, és mutassuk meg milyen személyre szabott tanulási útvonalaik lehetnek.

Készítsünk forgatókönyvet! Tervezzük meg milyen tapasztalatok, szimulációk, és kihívások fogják kísérni a tanulókat.

Adjunk visszajelzést! Ezzel nem csak az eredményességet ösztönözhetjük, hanem a tanuló önállóságát is növeljük, hiszen a visszajelzések mentén bármikor meg tud állni egy pillanatra és elgondolkozni jó irányba halad-e tanulási útján.

Jutalmazzunk, ismerjük el a tanulók teljesítményét! Ezzel fenntarthatjuk lendületüket, és elérhetjük, hogy valódi teljesítménynek éljék meg tanulásukat.

Végül pedig, figyeljünk oda az ismétlésekre, minél többször minél többféle szituációban jelenik meg egy-egy kérdés, annál gyorsabban és mélyebben fog rögzülni a tanulókban a megoldás rá.

https://elearningindustry.com/gamification-trends-2019-tips-ideas-packed (FORRÁS)

A szerzőről

elearning.co.hu

Szóljon hozzá