Érdekességek Jó gyakorlatok Trendek

A modern tanulási kultúra három oszlopa

Hogyan építhetjük szilárd alapokra a tanulási kultúránkat?

A modernt tanulási kultúra során az egyik alapvető szempontnak kell lennie, hogy a kiépítésbe fektetett erőfeszítéseink olyan eredményeket hozzanak, mely a munkavállalókat jobb teljesítményre bírja, több ügyfél sikert biztosít, erőteljesebb kultúrához vezet és csökkenő kockázatokat eredményez a szervezet számára.

Eltekintve attól, hogy milyen típusú kurzust hozunk létre, milyen LMS-t használunk, valamint milyen tanulást segítő eszközöket preferálunk, legalább három oszlop, tényező szükséges a modern tanulási kultúra létrejöttéhez és a mai munkaerő-igény kielégítéséhez.

A három oszlop a modern tanulási kultúra alapját képzik. Megértése fontos a sikeres tanulási és fejlesztési program kialakításához.

Lássuk tehát, melyek a modern tanulási kultúra alapját képző oszlopok:

  • Folyamatosság

A folyamatos tanulás lényegében az idő jelét képzi. A technológia soha nem látott sebességgel tolja az üzleti ütemet. Bármilyen iparágban dolgozó munkavállaló elmondhatja, hogy nagy gyorsasággal kell tanulni új dolgokat a szervezetben. Ha a munkavállalók nem tartják a tempót és nincs folyamatos tanulás az életükben, készségeik hamar elavulhatnak. A tanulás abbahagyásának további velejárója, hogy az a munkavállalói motiváció csökkenéséhez vezethet. Ezért fontos, hogy egy modern tanulási kultúrában biztosítva legyen a folyamatos tanulási, ellenőrzési, utánkövetési rendszer.

  • Tartalomgazdagítás

Olyan tartalmakat kell létrehoznunk mely élményszerű, kreatív, hatékony és növeli a tananyagot végző elkötelezettségét. Izgalmas például, ha videó alapú tananyagot hozunk létre, vagy olyat melyben animációs és grafikai elemek is találhatóak. Ezeket akár a ’’polcról leemelve” is megvásárolhatjuk, mely hasznos lehet abból a szempontból, hogy több időt hagy a saját fejlesztési részek kidolgozásában. Elkerülhetetlen ma már, hogy minden szervezetnél elérhetőek legyenek vállalatspecifikus képzések, melyeket sokszor házon belül hoznak létre. Fontos azonban, hogy egy modern tanulási kultúra oda vezessen, hogy elmozdítsa az egyensúlyt a termelés központúságtól, a pontosság, precizitás felé.

  • Azonnaliság

A hagyományos tanulási és fejlesztési modellek a tanulókat egy bizonyos időkeret közé zárták, mely alatt kellett teljesíteni a tananyagot. Mára azonban az azonnali információ megszerzése egy lényeges szempont lett a tanulók számára. Változást kell hozni abban, hogy a tananyagban csak a konkrét információk legyenek elérhetőek. Az új norma szerint, lehetővé kell tenni egy tananyagban az igény szerinti tartalom gazdag könyvtárát. A modern tanuló az, aki olyan környezetben van, ahol a tartalom és a tanulási igények gyorsan változnak. A modern tanulók azonnali válaszokat akarnak, melyet sokféle forrásra támaszkodva találhatnak meg. Mondhatjuk, hogy ma már lényegében mindenki egy modern tanuló, így fontos, hogy szervezetünkben a tanulási kultúra úgy változzon, hogy az versenyképes legyen és lépést tartson a tanulók igényeivel.

Mit következtethetünk mindezekből?

Az előzőekben megismert három oszlop egy jó alapot képezhet számunkra a tanulási kultúra megváltoztatásához, illetve létrehozásához, azonban fontos kiemelni, hogy mindez még nem elegendő a teljes rendszer kiépítéséhez. Minél többet megtudunk a modern tanulási kultúráról, annál hatékonyabbá válhat szerveztünk és munkavállalóink is.

Legyél tehát naprakész információkkal ellátva, keress megfelelő szakembereket és hozd létre te is a modern tanulási kultúrát szervezetedben!

Forrás: https://elearningindustry.com/build-3-pillars-of-modern-learning-culture

A szerzőről

elearning.co.hu

Szóljon hozzá