Mit jelent a CLO, milyen szerepe, feladatai vannak?
A hatékony, kiforrott képzési stratégia hosszú távú tervezést, a vállalat igényeinek mélyreható elemzését, valamint a munkaerő és a munkaköri szerepkör széleskörű ismeretét igényli. Ennek összefogása, koordinálása az „oktatási igazgató”, vagyis a CLO feladata.
A CLO vezeti azt a csapatot, amely megtervezi és előkészíti az alkalmazottak fejlesztési kezdeményezéseit, ideértve a képzést, a folyamatos tanulást, a szakmai minősítéseket és a fejlesztési tanfolyamokat. A CLO-nak hozzá kell férnie a vállalat képzési programjaival kapcsolatos megbízható adatokhoz, valamint a vállalati teljesítménymutatókhoz és üzleti mutatókhoz. A hozzáférhetőségen túl jártasnak kell lennie ezen adatok kezelésében, felhasználásában, illetve tudnia kell, hogy hogyan kapcsolja össze a képzési stratégiát az üzleti célokkal.
A CLO szerepkör fejlődése
Ahogy a tudásalapú szervezetek felismerik, hogy az alkalmazottak fejlesztése jóval többet jelent, mint évente néhány online képzést, úgy a CLO szerepe fejlődik. A CLO-k ugyanis jelentős szerepet játszanak a szervezeten belüli előrelépési utak tervezésében, valamint a potenciális vezetők azonosításában és nevelésében.
Fontos szerepük, hogy előre lássák és azonosítsák a szükséges készségeket, valamint, hogy proaktív folyamat által olyan munkavállalói továbbképzési programokat hozzanak létre, melyek megfelelnek a szervezet várható igényeinek, így elkerülve, vagy megelőzve az esetleges készséghiányokat.
A CLO-k munkája során fontos, hogy tisztában legyenek a jövőbeli trendekkel és a folyamatos tanulás, fejlődés az életük kiemelt részét képezze.
CLO szerepkör kulcselemei
- Képzési program és munkavállalók értékelése, készségek és készséghiányok azonosítása.
- Képzések megvizsgálása és a valóban működő és szükséges programok meghatározása.
- Rövid- és hosszútávú terv kidolgozása a készséghiányok kezelésére, szükséges intézkedések megvalósítása.
- Folyamatos fejlesztési terv kidolgozása.
- Terv előrehaladásának folyamatos nyomon követese és mérése.
Miért van szükség a CLO-ra?
Bár minden szervezetnek egyedi rendszere van a teljesítménycélokra, a képzési kihívásokra és az erőforrásokra, melyekkel ezeket teljesíteni tudja, a legtöbb szervezet hasonló kérdésekkel és problémákkal néz szembe. A CLO olyan stratégiai funkciót lát el, amely segíti az egész szervezetet ezeknek a kérdéseknek a kezelésében. Számos szervezetben a CLO hiánya lehet az az elem, amely elősegítheti szervezete növekedését és sikerét.
Forrás: https://www.neovation.com/blog/43-what-is-a-chief-learning-officer-clo