Jó gyakorlatok

Kiváló magyar digitális tartalmak

Idén 12. alkalommal rendezte meg az Informatika a Társadalomért Egyesület a kiváló magyar digitális tartalmakat értékelő eFestival versenyt.

Az eFestival2012 versenyre 79 pályázat érkezett, melyeket a zsűri 11 kategóriában értékelt. Az eredményhirdetésre 2012. november 7-én került sor, a beérkezett pályaműveket és a nyerteseket a díjkiosztó prezentációjáról érhetjük el: http://prezi.com/ipqx0axffh6g/efestival-2012/, vagy áttekinthetőbben a http://www.infoter.eu/cikk/kivalo_magyar_tartalmak_efestival_2012_verseny_nyertesei  weboldalon.

E-learninges szemmel nézve kétségtelenül a Tanulás/oktatás kategória volt a legérdekesebb, ezért ezeket a pályázatokat részletesebben is bemutatjuk.

 

A 3. helyezett egy középiskolásoknak szóló tőzsdejáték lett, melynek „Beshortolt ábrándok” címet adtak a fejlesztői. A résztvevők egy pénzügyi tanácsadó lány bőrébe bújnak, aki egy ügyfélnek segít befektetni örökölt pénzét. A játék 4 fejezeten keresztül ismertet meg olyan fogalmakkal, mint a befektetés, hitelelemzés, shortolás, tőkeáttétel.

A tanulást a beépített kvízjátékelemek és minijátékok segítik elő, melyekről azonnali, audiovizuális visszajelzést kapnak a játékosok.

A fejlesztők felismertek és beépítettek a játékba egy kiváló motivációs tényezőt: a közösségi oldalak erejét, a játék során trófeákat lehet gyűjteni, ezeket a játékosok a Facebookon meg is oszthatnak.

 

Az első illetve második helyezett egy-egy interaktív tankönyvcsalád lett. (2. helyezett: i-Touch interaktív tankönyv, 1. helyezett: Nemzeti Tankönyvkiadó interaktív tankönyvcsaládja)

Az iPad 2010 óta van jelen a piacon, viszont Magyarországon még csak nem régiben jelentek meg az első interaktív tankönyvek. Az interaktív tankönyvek tankönyvszerűen, könnyen használhatóak, ennek ellenére, a multimédiás lehetőségek miatt bővebb funkciót nyújtanak, mint a hagyományos könyvek. A teljesség igénye nélkül néhány példa:

  • A képek nagyíthatóak
  • Beágyazott videók lettek elhelyezve.
  • Egyes animációkat 3D-sen forgatni is lehet
  • Rendelkezik beépített tartalomjegyzékkel, szójegyzékkel, önértékelő tesztekkel.
  • A jól kezelhetőséget szolgálja az is, hogy könnyen kiemelhetünk szöveget, illetve megjegyzéseket is fűzhetünk hozzá.

Ezek az újdonságok elősegítik, hogy a diákok saját ütemükben és élvezhetően sajátíthassák el a tudásanyagot, az önellenőrző tesztekkel pedig felmérhetik, hogy az egyes modulokat mennyire sikerült elsajátítaniuk.

 

Bízunk benne, hogy a fenti verseny és a nyertes alkotások felkeltik a figyelmet, és egyre több hasonló színvonalú oktatóanyag lát napvilágot!


A szerzőről

Kiss Péter

3 hozzászólás

Szóljon hozzá