Az LMS-ről már sokat írtunk blogunkon. Ha az LXP fogalma újdonság lenne, nézd meg múlt heti posztunkat itt.
Josh Bersin, az iparág egyik vezető elemzője szerint, a LXP lesz a következő nagy durranás a vállalati szférában. Fejleszti a továbbképzést, megmutat egy holisztikusabb világképet, ahova a munkavállalók betekintést nyerhetnek, és folyamatosan interakciókba léphetnek.
Első ránézésre az LXP nagyon hasonló lehet az LMS-hez. Mind a kettő fő célja a tananyagok megosztása, lehet mérni a tanuló előrehaladását, bizonyítvány/tanusítvány küldhető ki, és végül, de nem utolsó sorban, mind a kettő nagyjából ugyanolyan hatékonyan tanít meg új készségeket.
A mai, MOOC-kal teli piacon, ahol az LMS uralkodik, hiszen tökéletesen illeszkedik a munkahelyi tanulás igényeihez, a játékosításhoz, és személyreszabható minden cégnek. Miért van mégis létjogosulsága, sőt egyre nagyobb népszerűsége az LXP-nek?
Kiterjeszti a tanulási lehetőségeket
Az LMS definíció szerint egy zárt rendszer, ami nem engedi a felhasználókat elkóborolni a kijelölt tanulási útjukról. Az LXP ezzel szemben sokkal rugalmasabb, a felhasználók maguk válogathatnak a kurzusok között, követhetik teljesítményüket, és szerezhetnek tanusítvány.
Megnyeri a digitális oldalukat
Gyakrabban, mint hinnénk, a munkavállalók folyamatosan tanulnak, olvasnak, tájékozódnak témákban a munka mellett, sőt, beiratkoznak MOOC kurzusokba, fejlesztik magukat. Az LXP ezeket mind tudja kezelni, beilleszteni a rendszerébe, átláthatóvá teszi őket, a munkaadó pedig 360 fokban látja a munkavállalók képességeit, kapacitását.
Bíztasd a tanulóidat
Az LXP munkavállaló központú, azaz szabad kezet kapnak saját tanulásuk irányításában, proaktívak válogathatnak a tanulási lehetőségek között. Meg tudják osztani tanulási tapasztalataikat, eredményeiket, új felfedezéseiket a kollegáikkal, ez nagyon motiváló.
Ösztönözd őket
Az LGC (Learner Generated Content – tanulók által generált tartalom) jó módja annak, hogy a munkavállalók megmutassák egymásnak új tudományukat, képességeiket, ezzel is bíztatva másoka arra, hogy vegyenek részt a tanulásban és a tudásmegosztásban. A menedzsereknek pedig egyszerűbbé teszi a hiányosságok észlelését és a kiemelkedő teljesítményt nyújtó munkákat is.