Érdekességek

Újoncok az e-learning világában: Tiktok & Youtube

A rövid, pár másodperces videóiról és kihívásairól híres platform, a TikTok Indiában pár hónapja indította útjára #EduTok kezdeményezését, mely arra ösztönzi felhasználóit, hogy ismeretterjesztő tartalmakat is gyártsanak és nézzenek a szórakoztató tartalmak mellett. A cég jelentése szerint eddig több, mint 10 millió videó készült a fenti címke alatt, melyeket több, mint 46 000 000 000 megtekintés kísért.

Az #EduTok egyelőre lokális kezdeményezés, csak Indiára terjed ki. A videókat készítők szeretnének tudásukat megosztva változást hozni a társadalomban. A kezdeményezés nemcsak arra nyújt lehetőséget a felhasználóknak, hogy az élet különböző területeiről szerzett jártasságukat megosszák nézők millióival, hanem arra is, hogy egyéni identitásukat kiépítve és elfogadva bátran nyissanak hasonló érdeklődésű felhasználók felé.

Szeptemberben a cég több indiai tudásmenedzsment céggel is együttműködésre lépett, valamint nemrég az ismeretterjesztő tartalmakat gyártó média platformmal, a Josh Talks-szal is szerződtek, folytatva ezzel az e-learning világában megkezdett útjukat. Mindezzel nem kisebb riválist szereztek, mint a Google.

Idén júliusban a Google által birtokolt YouTube is bejelentette, hogy elindítja tanulást segítő programját, hogy ösztönözze az ismeretterjesztő tartalmak gyártását és befogadását. Hamarosan mi, felhasználók is elérhetjük majd ismeretterjesztő lejátszási listáikat, melyek előnye, hogy nem részei az- egyébként sok ismert youtuber által kritizált és igazságtalannak tartott- algoritmusnak.

A listák olyan funkciókkal segítik majd a tanulás folyamatát, mint a témakörök szerinti rendezés, illetve a tananyagok nehézség szerinti elérhetősége kezdőtől, haladóig. A videók végéről kikerül az automatikus továbblépés funkció, így a tanulóra lesz bízva, tovább akar-e lépni. Mindez, remélik, a tanulókat abban fogja segíteni, hogy figyelmük az adott tananyagra összpontosuljon, és zavartalanul tudjanak végig haladni rajta.

A legnagyobb különbség a két platform között, hogy míg a YouTube hosszabb videókat tesz lehetővé, így az adott témában való elmélyülést is, addig a TikTok inkább fókuszál a fogyasztható, tippeket, érdekességeket felvillantó, menet közben nézhető videókra.

Források:

https://thenextweb.com/in/2019/10/17/tiktok-enters-the-elearning-market-with-its-edutok-program-in-india/

https://newsroom.tiktok.com/en-in/edutok-tiktoks-latest-in-app-challenge-empowers-users-to-create-meaningful-content-that-matters/

https://www.theverge.com/2019/7/11/20690736/youtube-learning-playlists-algorithm-recommendations

A szerzőről

elearning.co.hu

Szóljon hozzá