Jó gyakorlatok Trendek

2020 e-elarning trendjei III. rész

Előző cikkünkben azokat a 2020-ban várható e-elarning trendeket mutattuk be, melyek elősegítik és erősítik mind a tanulóra tett hatást mind a tanulási élményt. Mostani cikkünkben olyan trendeket szeretnénk bemutatni, melyek segítenek felmérni a tanulóra teljesítményére tett hatást és maximalizálni a tanulásba való befektetés utáni hasznot.

Trendek, melyek segítenek felmérni a tanulóra tett hatást és maximalizálni befektetés utáni hasznot

  • Tanulási tapasztalati platformok (LXP)
  • Tanuló eredményeinek elemzése
  • Mesterséges Intelligencia a tanulásban

Tanulási tapasztalati platformok (LXP)

Az LXP-k által kínált jelentős értékek a hagyományos LMS-ekkel szemben a következők:

  • Magasan személyreszabott tanulási tapasztalatot kínálnak, amit a tanulók saját tanulási útvonalán keresztül készítenek elő.
  • Felhasználják a Mesterséges Intelligenciát a tanulási minták megértése és a további javaslatok fejlesztése érdekében. Ebből kifolyólag ösztönzik a tanuló önirányított tanulását.
  • Tanulási folyamatok elmélyítését, tartalomrendezést (content curation), és a felhasználó által generált tartalom megkönnyítését kínálják.
  • Segítik a társas tanulást és visszajelzést nyújtanak az aktív felhasználó számára.
  • Játékosak, megnyerőek és relevánsak a tanuló számára (és segítenek a tanulónak abban, hogy megismertetik egyes specifikus eredményeivel).

Jelentős változások figyelhetők meg az LMS területén, ez pedig egyértelmű lépés az LXP-k elfogadása felé, mely tendencia várhatóan folytatódik majd 2020-ban is.

Tanulók eredményeinek elemzése a tanulási tapasztalat növelése érdekében

Ahogy a szervezetek egyre jobban összpontosítanak képzések tanulókra tett hatására, valamint az üzlet nyereségére, a tanulók eredményeinek elemzése kulcsfontosságú segítség ebben a törekvésben.

Az elemzés ugyanis betekintést nyújthat a tanuló viselkedésébe, tanuláshoz való viszonyába annak érdekében, hogy megismerhessük, mi az, ami működik és mi az, ami nem.

Az elemzések arra is rávilágítanak, mi az, amit még érdemes tenni:

  • Növelni a tanuló motivációját.
  • Növelni a tanuló elkötelezettségét.
  • Megkönnyíteni a tanulás alkalmazását.

A SCORM 2004 és a TinCan API mellett, a mesterséges intelligencia technikái azok, amiket várhatóan az LXP-k és az új generációs LMS platformok fel fognak használni elemzéshez, hogy egyedi, lényegretörő és személyreszabott tanulást biztosítsanak.

Mesterséges intelligencia a tanulásban

Az előző trendekben már láthattuk, mennyire meghatározó szereplővé kezd válni a mesterséges intelligencia a digitális tanulás világában. A tanulói eredmények elemzése mellett ugyanis a tanulás elősegítésében is kimelekedő szerepe lehet az MI nyújtotta lehetőségeknek. Teljesen személyreszabott, egyedi élményt ugyanis csak ezzel nyújthatunk a tanulónak. Ez történhet például úgy, hogy tanuló tartalomhasználata, keresései alapján ajánlást tesz a program különböző új kurzusukra, melyek érdekesek lehetnek a tanuló számára. Chatbotok virtuális trénerként is működhetnek, még egyedibb élményt létrehozva ezzel a tanuló számára.

Ezek a lépések, melyek személyesebbé teszik a tananyagokat, nemcsak a tanuló motivációját, de tanulás iránti elköteleződését is növelhetik.

Reméljük, sikerült megfelelő képet biztosítanunk az idén várható e-elarning trendekről, kíváncsian várjuk, év végén milyen értékelést adhatunk, mennyire váltak be jóslataink.

Forrás: https://elearningindustry.com/elearning-trends-in-2020

A szerzőről

elearning.co.hu

Szóljon hozzá